۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵

هیأت اقتصادی عمان در بندر شهیدرجایی حضور یافت

هیأتی اقتصادی از کشور عمان در راستای پیگیری زمینه های همکاری در چارچوب توافقنامه چندجانبه موسوم به عشق‌آباد طی نشستی به میزبانی بزرگترین بندرتجاری ایران، با مدیران صنعت حمل و نقل استان هرمزگان به بحث و گفتگو پرداختند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۸۴۶
هیأت اقتصادی عمان در بندر شهیدرجایی حضور یافتبه گزارش مانا،هیأت بندری- دریایی عمان که اخیر به ایران سفر کرده است در راستای پیگیری توافقنامه چند جانبه موسوم به "عشق‌آباد" به عنوان سند همکاری جمهوری اسلامی ایران، عمان، قطر، ترکمنستان و ازبکستان در زمینه توسعه همکاری های مربوط به حوزه حمل و نقل ضمن حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران با نمایندگانی از بخش های مختلف صنعت حمل و نقل در هرمزگان به میزبانی مجتمع بندری شهید رجایی دیدار و مذاکره کردند.

این هیأت اقتصادی خارجی در زمان بدو ورود خود به بزرگترین بندر تجاری ایران، طی تشریفاتی خاص مورد استقبال مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفت و ضمن شرکت در نشستی مشترک با طرف های ایرانی، در موضوعات مختلف از جمله تجارت و ترانزیت کالا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

"مجتبی خوش نیت" معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ابتدای این نشست که مسئولانی از گمرکات، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها و شرکت راه آهن استان نیز حضور داشتند، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان خارجی، حضور آنان را در بزرگترین بندر تجاری ایران گرامی داشت و این حرکت را اقدامی قابل تحسین در راستای تحکیم همکاری‌های اقتصادی و منطقه ای در زمینه های مختلف صنعت حمل و نقل دانست.

وی در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های عملیاتی و طرح های توسعه بندر شهید رجایی به میهمانان خارجی ارائه کرد.

در ادامه، "فیصل بن عبدالکریم البلوشی" مدیر بخش بازرگانی منطقه آزاد بندر صحار عمان گزارشی از وضعیت فعلی این بندر تجاری و طرح توسعه آن را به حضار ارایه کرد. همچنین سایر اعضای این هیأت اقتصادی نیز به ارایه دیدگاه پرداختند و ضمن بیان پرسش هایی در بخش های مربوط به قوانین گمرکی، مشوق ها و مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، زیرساخت ها و امکانات مربوط به شبکه های ریلی و بخش فرودگاهی بندرعباس با ظرفیت های شقوق مختلف صنعت حمل و نقل در استان هرمزگان آشنا شدند.

در بخش پایانی این نشست، "خالد بن حمد محمدالغیلانی" سرپرست هیأت اقتصادی کشور عمان ضمن ستودن تلاش و همت مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ فراهم کردن شرایط بازدید از بخش های بندری و دریایی جنوب ایران، همچنین از میهمان‌نوازی مسئولان بزرگترین بندر تجاری ایران قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، پس از پایان این نشست دو ساعته، هیأت اقتصادی کشور عمان از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کردند.

اراضی پشتیبانی، پایانه های کانتینری و فازهای1،2 طرح توسعه این مجتمع بندری از جمله بخش های بزرگترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید این هیأت خارجی قرار گرفت.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

نجف پور Iran, Islamic Republic of ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
0
0
برگرفته از متن:
"در ابتدای این نشست که مسئولانی از گمرکات، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها و شرکت راه آهن استان نیز حضور داشتند...."

در جلسه ای اینچنینی که نمایندگان گمرک، راه سازی، حمل و نقل پایانه ها و شرکت راه آهن استان حضور داشتند، چرا از نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواسته نشده بود که در این جلسه شرکت کند؟؟
آیا هیچ موردی برای تبادل نظر با ناوگان ملی نداشتند؟؟؟!!!!
کاپیتان نجف پور
نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران-بندر عباس
آخرین اخبار