۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

تحویل 4 شناور مسافری در 6 ماهه اول امسال

چهار فروند شناور مسافری ساخته شده از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در نیمه نخست امسال به ناوگان مسافری کشور افزوده می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۸۳۴
تحویل 4 شناور مسافری در 6 ماهه اول امسالعبدالکریم رزازان مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با مانا گفت: دو فروند از این شناورها تا دو ماه آینده و دو فروند دیگر نیز تا پایان نیمه نخست سال به ناوگان مسافری افزوده می شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به وام هایی که از محل وجوه اداره شده پرداخت شده امیدواریم تا پایان سال حداقل پنج فروند شناور دیگر نیز تحویل و عملیاتی شود.
رزازان با اشاره به ظرفیت 60 تا 180 نفری این شناورهای مسافری گفت: امسال 36 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده در بخش شناورهای مسافری عملیاتی خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه شناورهای مسافری ساخته شده از محل وجوه اداره شده کاملا با استانداردهای جهانی قابل رقابت هستند تصریح کرد:طی سال های گذشته تسهیلات وجوه اداره شده با وام صفر درصد در اختیار تعاونی ها ی مسافری قرار گرفت تا ساماندهی خوبی در بخش ساخت شناورهای مسافری ایجاد شود و متقاضیان این نوع شناورها بتوانند به نحو احسن از این شناورها استفاده کنند.
مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: علاوه بر شناورهای مسافری، چندین فروند لندینگ کرافت نیزاز طریق وجوه اداره شده در حال ساخت است که امیدواریم تا چند ماه آینده آماده و تحویل متقاضیان شود.
رزازان با اشاره به حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی از صنعت دریایی کشور گفت: امیدواریم با نگاه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به صنایع دریایی، مشکلات کشتی سازی ها برطرف شود و شناورها در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار گیرد.
وی با بیان لزوم تلاش و توجه بیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع لایحه توسعه صنایع دریایی و صندوق آن افزود: با توجه به مشکلات ارزی و نوسانات نرخ ارز باید وضعیت برای صنایع کشتی سازی سهل تر شود به گونه ای که این صنعت مادر از حالت رکود فعلی خارج شود و بتواند با پشت سر گذاشتن مشکلات توسعه پیدا کند.
وی سپس به مشکلات مربوط به سیستم بانکی اشاره کرده و گفت: علیرغم اینکه بانک ها تلاش کرده اند تا خود را با شرایط صنعت دریایی تطبیق دهند اما هنوز در خصوص ضمانت نامه ها مشکلاتی وجود دارد.
مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: بانک ها هنوز فاقد سیستم های چابک سازی در پرداخت تسهیلات هستند و ضمانت نامه هایی که بانک ها از متقاضیان دریافت می کنند باعث کند شدن روند فراید تسهیلات وام می شود.
رزازان در ادامه تصریح کرد: سیستم بانکی باید در این رابطه فعال شود و مسئولین امر هم باید مشکلات مربوط سیستم بانکی و کند شدن روند سرمایه گذاری در داخل کشور را برطرف کنند.
مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان ادامه حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی از صنایع دریایی کشور گفت: از سال 82 و ا ز زمان مطرح شدن بحث وجوه اداره شده بارقه امیدی در صنعت دریایی کشور ایجاد شد اما منابع این سپرده گذاری نیز محدود است امیدواریم دولت با کمک های خوب خود و فعال کردن بخش خصوصی حمایت های خوبی از سرمایه گذاران داخلی انجام دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار