۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

رشد پتروشیمی چابهار ؛ تا 6 ماه آینده

مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه مکران چابهار گفت: در 6 ماه آینده شاهد تحولات خوبی در زمینه پتروشیمی در چابهار خواهیم بود‌.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۸۳۳
رشد پتروشیمی چابهار ؛ تا 6 ماه آینده به گزارش خبرنگار مانا، عبدالحسین سیف در جلسه گردهمایی هیئت تجاری عمانی در بندر چابهار اظهار کرد: در 6 ماه آینده شاهد تحولات خوبی در زمینه پتروشیمی در چابهار خواهیم بود و پروژه پتروشیمی چابهار که سوخت آن متکی به گاز طبیعی است در تولیدات مرحله اول متانول، اور آمونیاک و متانول آمونیاک است و ظرفیت کلی طرح در خانه نخست بالای یک میلیون تن در سال تولید خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه مکران چابهار افزود: در فاز دوم با احداث خط لوله اتان و ایجاد تسهیلات آروماتیک فازهای پولیمری انجام می‌شود و فاز سوم با استفاده از محصولات نفتی سبک و آروماتیک پروژه به اتمام خواهد رسید.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه آمونیاک پایه خیلی از محصولات شیمیایی است  در بخش کشاورزی کاربرد زیادی دارد و قابل عرضه برای کشورهای منطقه خواهد بود و این تولیدات می‎تواند برای صنایع پایین دستی کشور عمان کاربرد بسیاری داشته باشد.
مدیر بخش بازرگانی بندر صحار -بزرگ‌ترین بندر تجاری عمان- ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بندر صحار گفت: کشور عمان برای ساماندهی وضعیت حمل و نقل دریایی با استفاده از یک راهبرد بندری سهم بنادر خود را مشخص کرده در همین راستا بسیاری از کالاهای تجاری را به سمت بندر صحار منتقل کرده است براین اساس کشور عمان به دلیل عدم تجربه توسعه عملیات بندری 50 د‌رصد ساخت بندر صحار را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
فیصل البلوشی افزود: ما معتقدیم بندر صحار دروازه تجاری منطقه خواهد بود زیرا تمام امکانات از قبیل منطقه آزاد‌، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن، ترمینال، قطار، فرودگاه و سایر بخش‌ها در آن طراحی شده و مسیر دسترسی برای بازار عربستان تا بندر صحار وجود دارد که این اهمیت زیادی برای ما دارد.
وی گفت: طول اسکله‌های در حال ساخت و ساخته شده برای آینده چهار و نیم کیلومتر با عمق 16 تا 19 متر را در اختیار داریم و از طرفی یک اسکله برای کالاهای فله با عمق 25 متر برای کشتی‌های اقیانوس‌پیما در نظر داریم.
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار