۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

حضور مدیران کشتیرانی WAN HAI در بندرشهید رجایی

نمایندگان بیستمین خط کشتیرانی برتر جهان با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، طی مذاکراتی با مسئولان اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان از اعلام آمادگی شرکت متبوع خود برای حضور مجدد در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر دادند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۸۱۹
حضور مدیران کشتیرانی WAN HAI در بندرشهید رجاییبه گزارش مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در ادامه سریال دنباله دار اعلام آمادگی خطوط کشتیرانی معتبر جهان برای بازگشت به ایران که در پی مساعدشدن شرایط بین المللی پس از مذاکرات ایران و گروه 1+5 کلید خورده است، دوتن از مدیران منطقه ای شرکت کشتیرانی بین المللی ون های (WAN HAI) به همراه نماینده این شرکت در ایران ضمن حضور در بندر شهید رجایی با مسئولان این بندر مهم و استراتژیک در منطقه خلیج فارس به گفتگو نشستند.
در جریان برگزاری این نشست دوجانبه که حدود یک ساعت به طول انجامید، موضوعات مربوط به امکان سنجی حضور مجدد خط کشتیرانی WAN HAI در بزرگترین بندر تجاری ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تیم های مذاکره کننده شرایط و دیدگاه های خود به منظور از سرگیری ارتباطات تجاری دو مجموعه اقتصادی با یکدیگر در میان گذاشتند.
مجتبی خوش نیت معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست از آمادگی بندر شهید رجایی برای خدمات دهی به شرکت های کشتیرانی بین المللی خبر داد.
وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود، آخرین دستاوردها و توانمندی های فنی و عملیاتی بندر شهید رجایی در زمینه پهلودهی مناسب به انواع کشتی ها در ترمینال های کانتینری این بندر را برای میهمانان خارجی و نماینده آنان در ایران تشریح کرد.
نمایندگان شرکت کشتیرانی ون های (WAN HAI) در منطقه خلیج فارس نیز پس از آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های بندر شهید رجایی، از آمادگی شرکت متبوع خود جهت تردد کشتی های لاینر با ظرفیت 6هزار کانتینر به این بندر خبر دادند.
پس از برگزاری این نشست، نمایندگان این خط کشتیرانی بین المللی با حضور در ترمینال دو کانتینری بزرگترین بندر تجاری ایران، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت عملیاتی این بندر قرار گرفتند.
یادآور می شود، طی چهارماه اخیر تاکنون چهار خط کشتیرانی بین المللی شامل هایوندایی (Hyundai)، هانجین (Hanjin)، کاسکو (COSCO) و ون های(WAN HAI) ، نمایندگانی از گروه های منطقه ای خود را به بندر شهید رجایی برای انجام مذاکره و رایزنی جهت حضور مجدد در پایتخت اقتصادی کشور اعزام کرده اند. بر همین اساس، مدتی است فضای رقابت بین المللی بین شرکت های برتر کشتیرانی جهان جهت ربودن گوی سبقت از رقبا در ایران داغ شده است.
گفتنی است، شرکت کشتیرانیWAN HAI در فهرست 20 شرکت کانتینری برتر جهان قرار دارد.
لازم به ذکراست، مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با 4800 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه حدود100 میلیون تن کالا برخوردار است.
این بندر با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده دار بیش از 55 درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ می باشد.
بندر شهید رجایی ضمن بهره مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، حجم گسترده ای از عملیات جابجایی کالاهای عمومی خصوصا محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده های نفت خام را پشتیبانی می کند.
برچسب ها: بندرشهیدرجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار