۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

چالش دریایی مالزی و اندونزی

با اختلاف دریایی جدید بین مالزی و اندونزی میزان چالش ها در درون اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا و بین کشورهای عضو ˈآ.سه.آنˈ و خارج از این اتحادیه رو به افزایش است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۸۱۸
چالش دریایی مالزی و اندونزیبه گزارش مانا، متهم کردن مالزی از سوی اندونزی به ساخت فانوس دریایی در جزیره"تانجونگ داتوک "که در مرزهای بین"کالیمانتان"غربی اندونزی و ایالت ˈساراواکˈ مالزی ساخته شده نشانه ای از افزایش ناامنی ها در منطقه جنوب شرق آسیا است.
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز چهارشنبه گزارش داد: نیروی دریایی این کشور در حال بررسی تجاوز احتمالی مالزی به آب های این کشور است.
حریم آب های اندونزی در ماه های گذشته نیز توسط نیروی دریایی استرالیا نقض شده بود که این امر باعث شد روند از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور روند آهسته تری را طی کند.
شنود تلفنی استرالیا از مقامات ارشد اندونزی از سال گذشته میلادی باعث قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد.
حال نیروی دریایی اندونزی پس از احتمال تجاوز مالزی به آب های این کشور با اعزام یک قایق و یک هواپیمای نیروی دریایی به جزیره ˈتانجونگ داتوکˈ عکس هایی از فعالیت های مالزی تهیه کرده است.
درون منطقه آ.سه.آن اکنون چالش هایی همانند تنش مالزی و اندونزی وجود دارد و کوالالامپور و مانیل نیز در برخی ایام روزهای پرتنشی را پشت سر می گذارند.
برچسب ها: مالزی و اندونزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار