۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

بحران مالی شرکت کشتی سازی یونان

کشتی سازی “Euroseas” یونان در پایان چهار ماه نخست سال 2014 میلادی با بحران مالی روبه رو شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۴۲۸۱۳
بحران مالی شرکت کشتی سازی یونانبه گزارش مانا،شرکت Euroseas یونان که هم در بخش کشتیرانی و هم کشتی سازی فعالیت دارد در بخش کشتی سازی اش با بیش از 50 درصد زیان خالص مواجه شده که این زیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.
شرکت Euroseas اعلام کرد در پایان چهار ماه نخست سال 2014 میلادی، ضرر خالص 2.21 میلیون دلاری را به دوش می‌کشد.
میزان درآمد سالانه شرکت Euroseas با کاهش هزینه حاصل از یاردهای کشتی‌سازی و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک در سراشیبی قرار گرفته و با 14.8 درصد کاهش به 9.5 میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش و به نقل از مدیر شرکت Euroseas طی چهار ماه نخست 2014 ، بازار کشتی‌های حمل فله خشک با رکود مواجه شد و این در حالیست که بازار کشتی‌های کانتینربر با رشد نسبی رو به رو است.
وی افزود: انتظار می‌رود هر دو بازار طبق درخواست‌ها و منابع پیش‌بینی شده روند تدریجی رو به رو شدی طی ماههای باقیمانده سال 2014 و 2015 میلادی از خود نشان دهند.
مدیر این شرکت در ادامه این گزارش تصریح کرد: این شرکت برای جبران زیان و کسب درآمد بیشتر رویکرد اجاره کوتاه‌مدت کشتی‌ها از 3 تا 12 ماه در پیش گرفته است.
طی شش ماه گذشته شرکت Euroseas یونان برنامه سرمایه‌گذاری در بخش کشتی‌های حمل فله خشک را با سفارش یا تحویل قراردادهای ساخت چهار کشتی آغاز کرده و توافق کرده تا کشتی‌های پاناماکس دست دوم را تحویل بگیرد تا به روند بهبود بازار حمل فله خشک کمک نماید.
مدیر این شرکت در ادامه افزود: تمرکز این شرکت بر قرارداد ساخت کشتی‌های جدید قرار دارد زیرا رشد قیمت کشتی‌های جدید در مقایسه با کشتی‌های دست دوم بیشتر است.
برچسب ها: یونان
ارسال نظرات
آخرین اخبار