۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

موج شکن ها آماده واگذاری به بخش خصوصی شد

یک عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد تا مرحله ی تکمیل و بهره برداری از این موج شکن ها را با توجه به انواع کاربری های آن در هریک از این مناطق ، به بخش خصوصی بسپارد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۸۰۶
موج شکن ها آماده واگذاری به بخش خصوصی شدعلیرضا کبریایی در خصوص مراحل انجام پروژه موج شکن های بنادر کوچک چند منظوره به مانا گفت : در حال حاضر 49 موج شکن در کل سواحل و جزایر جنوبی کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی و از محل منابع داخلی این سازمان ساخته شده است.
معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : از این تعداد پنج موج شکن در خوزستان ، 11 موج شکن در بوشهر ، 27 موج شکن در هرمزگان و 6 موج شکن در سیستان و بلوچستان است که از این تعداد مراحل ساخت 25 موج شکن به اتمام رسیده و تحویل موقت شده است و مراحل ساخت 24 موج شکن باقیمانده نیز به طور متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به سرمایه گذاری صورت گرفته برای ساخت این موج شکن ها اشاره کرد و افزود : مبلغ 310 میلیارد تومان تاکنون توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای این پروژه ها هزینه شده است و برای موج شکن های نیمه تمام نیز اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان مورد نیاز است.
وی با اشاره به هدف سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد این موج شکن ها خاطر نشان کرد : هدف از ایجاد موج شکن های بنادر کوچک چند منظوره، فعال شدن مناطق ساحلی، ایجاد اشتغال و ارتقاء و توسعه سطح اقتصادی ساکنین این مناطق و نقاط کانونی تمرکز جمعیت خواهد بود .
کبریایی گفت : با ساخت این موج شکن ها در بعضی مناطق شاهد مهاجرت معکوس ساکنان آن مناطق بوده ایم به طوریکه خیلی از افراد که قبلا از این مناطق مهاجرت کرده بودند به محل زادگاه خود بازگشتند و به فعالیت های دریایی مشغول شده اند.
معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد : نکته مهم این است که سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا تکمیل و بهره برداری از این موج شکن ها را با توجه به انواع کاربری هایی که در هریک از این مناطق وجود دارد به بخش خصوصی بسپارد تا بخش خصوصی در این بنادر کوچک چند منظوره مشارکت کند .
وی در پایان اظهار داشت : خیلی از این موج شکن ها علاوه بر فعالیت های تجاری که در بنادر کوچک چند منظوره ایجاد کردند ، پتانسیل های دیگری چون فعالیت های تفریحی ، صنعتی ، صیادی و مسافری را نیز دارند.
برچسب ها: سازمان بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار