۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

هزاران قطعه ماهی در دریاچه هامون رهاسازی شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزاران قطعه ماهی پس از 10 سال خشکسالی با مجوز استانداری و هماهنگی بین ادارات محیط زیست و شیلات استان در دریاچه هامون رهاسازی شده است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۸۹
هزاران قطعه ماهی در دریاچه هامون رهاسازی شد
به گزارش خبرنگار مانا، علی اوسط هاشمی گفت: سند توسعه شیلات استان می تواند در استفاده هرچه بهتر، بیشتر و سریعتر از این ظرفیت خدادادی و بهبود فضای کسب و کار تاثیر شایسته و مناسبی داشته باشد.
وی ادامه داد : پس از ده سال خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان هزاران قطعه ماهی با مجوز استانداری و هماهنگی بین ادارات محیط زیست و شیلات استان در دریاچه هامون رهاسازی شده است.
وی اظهار داشت: استفاده از روش های علمی روز در صید، و نگهداری و حمل صید از جمله تجهیز شناورها با سیستم سردخانه و افزایش ظرفیت شناورها موجب شده است تا ضمن افزایش میزان صید از ضایعات ماهی که در گذشته به دلیل استفاده شناورها از پودر یخ برای نگهداری و حمل آبزیان در دریا حدود 30 درصد ضایعات داشت تا درآمد صیادان افزایش و اشتغال در منطقه بویژه در بین خانواده های صیادان رونق یابد.
هاشمی بیان کرد: اکنون که ظرفیت های بسیار بالای صید و صیادی در منطقه مشخص شده باید مسئولین بخش شیلات با دعوت از کارشناسان خارجی جهت تشکیل کارگاههای آموزشی و برگزاری همایش های علمی توان علمی صیادان را افزایش داده و نسبت به توسعه این صنعت از طریق استخدام فارغ التحصیلان رشته شیلات اقدام کنند.
وی گفت: تاکنون حدود دو هزار باب استخر پرورش ماهی در سطح استان احداث شده است که نقش مهمی در تولید گوشت سفید دارد .
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار