۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

برزیل موشک ضدکشتی می خرد

مسؤولان نیروی هوایی برزیل موشک های ضدکشتی از آمریکا می خرند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۸۵
 برزیل موشک ضدکشتی می خردبه گزارش مانا ، بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی جی ال برزیل، مسؤولان نیروی هوایی این کشور مشغول مذاکره با آمریکا در این باره هستند.
ارزش این قرارداد بالغ بر 170 میلیون دلار است و به موجب آن شرکت بوئینگ آمریکا، 20 موشک هارپون از جمله 16 موشک ای جی ام-84 ال بلاکII را که برای حمله به کشتی ها یا زیردریایی های روی آب طراحی شده است، در اختیار برزیل قرار خواهد داد.
زمان تحویل این موشک ها اعلام نشده است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش خود درباره این توافقنامه به کنگره اعلام کرد: این تسلیحات به برزیل در اجرای عملیات مبارزه با جرائم فرامرزی و تأمین امنیت مرزی و حفاظت از زیرساخت ها و منابع دریایی کمک خواهد کرد.
باندهای جرائم سازمان یافته ای که در قاچاق مواد مخدر و سلاح مشارکت دارند معمولا محموله های غیرقانونی خود را از طریق دریا جابجا می کنند.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: فروش این موشک ها به برزیل توازن قدرت را در میان کشورهای آمریکای لاتین بر هم نخواهد زد.
شرکت بوئینگ در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده موشک های هارپون بلاک II قابلیت حملات زمینی و حمله به کشتی ها را دارند و کلاهک انفجاری 500 پوندی آنها قادر به نابودی اهداف مختلف است.
برزیل در سال 2005، 12 هواپیمای دست دوم پی-3 ای ام اوریون با قابلیت شلیک موشک از امارات متحده عربی خریداری کرد و نخستین موشک را سال 2011 تحویل گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار