۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

بهره برداری از اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد/ تخفیفات ویژه سازمان بنادر به محمولات ریلی

اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد با ظرفیت پهلوگیری هفت هزار تن سال آینده به بهره برداری می رسد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۸۳
بهره برداری از اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد/ تخفیفات ویژه سازمان بنادر به محمولات ریلیمدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد در گفتگو با مانا با بیان این خبر گفت : براساس پیش بینی های انجام شده اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد.
سیدعلی نعیمی با بیان اینکه ظرفیت فعلی این اسکله هم اکنون 4.5 میلیون تن است ادامه داد : این اسکله رو رو ریلی دارای 350 متر طول و آبخور 407 متر، سال آینده به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از آن ظرفیت پهلوگیری آن به هفت هزار تن خواهد رسید.
وی با بیان اینکه برای ساخت این اسکله حدود 100 میلیارد تومان هزینه خواهد شد افزود : بندر امیر آباد ظرف سه - چهار سال اخیر از رشد قابل توجهی در کلیه زمینه های حمل و نقل ریلی و زیر ساخت های بندری برخوردار بوده است و به همین منظور در صدد توسعه بیشتر این بندر هستیم.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به بازدید و نشست روز گذشته معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از امکانات و تجهیزات ریلی در بندر امیرآباد اظهار داشت : هدف از این بازدید و نشست چندین ساعته استفاده بیشتر از حمل و نقل کالا از طریق ریل و بررسی امکانات این بندر بود.
وی با بیان اینکه این جلسات هر دو ماه و نیم یکبار دریکی از بنادر که به ریل سراسری متصل باشد به صورت مشترک تشکیل می شود گفت : این جلسه که اولین نشست در سال جاری بود در بندر امیر آباد تشکیل شد که در این بازدید از رشد بسیار مناسب بندر امیر آباد در کلیه زمینه ها خصوصا حمل و نقل ریلی تقدیر شد.
نعیمی گفت : در این نشست مقرر شد تخفیفات ویژه ایی به صاحبان کالایی که محمولاتشان با حجم بسیار و از بندرامیرآباد از طریق ریل حمل شود اعطا شود.
وی هدف از این تصمیم را ترغیب بیش از پیش صاحبان کالا در جهت حمل کالایشان از طریق ریل عنوان کرد و افزود : در صورتیکه صاحبان کالا محمولات با حجم بالایشان را از این بندر به مقصد خاص حمل کنند تعرفه ریلی برابر با تعرفه حمل و نقل زمینی ( جاده ایی) برای آنان اعمال خواهد شد.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد در ادامه به حجم تخلیه و بارگیری کالا از این بندر نیز اشاره کرد و افزود : سال گذشته حدود چهار میلیون تن از بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است که 60 درصد مربوط به صادرات محمولات از این بندر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل 16 درصد رشد نشان می دهد.
وی به کالاهای صادراتی از این بندر اشاره کرد و افزود : کلینکر ، سیمان ، سنگ آهن ، مصالح ساختمانی ، گچ ، مواد خوراکی جمله کالاهای صادراتی از این بندر است.
نعیمی گفت : واردات از این بندر نیز شامل غلات ، کک ، مواد سوختی ، آهن آلات ، تخته ، و مصالح متنوع مورد نیاز است.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد بی سابقه این بندر در سالهای اخیر گفت : این بندر هم اکنون با رشد بی سابقه در سال های اخیر به عنوان اولین و بزرگترین بندر شمال کشور در حال فعالیت است.
وی به تاکیدات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه زیرساخت های این بندر و سرعت بخشیدن به جابجایی کالا از طریق ریل از این بندر نیز اشاره کرد و افزود: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به رشد و توسعه بندر امیرآباد توجه ویژه ایی دارند.
نعیمی خاطر نشان کرد : در پایان جلسات کاری چندین ساعته دیروز مقرر شد اقدامات توسعه ایی حمل و نقل ریلی از طریق بندر امیرآباد و بنادر دیگر پیگیری و اجرایی شود.
به گزارش مانا روز گذشته اعضاء هیئت عامل ، معاونین ومدیران کل بنادر و دریانوردی سازمان بنادر به همراه روسای بنادر شمالی و جنوبی کشور ، استاندار مازندران ، معاونین راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، دو معاون وزیر راه و شهر سازی را در این بازدید همراهی کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار