۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

ابلاغ آئین نامه جدید فروش سوخت به شناورها

پیش نویس دستورالعمل فروش سوخت به شناورها بر اساس آئین نامه جدید مورد توافق شرکت پخش فرآورده های نفتی و اتحادیه مالکان کشتی ایران تنظیم شده و به زودی ابلاغ می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۸۲
 ابلاغ آئین نامه جدید فروش سوخت به شناورهاحسن تیمورتاش دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان این مطلب به مانا گفت: بر همین اساس مقرر شد جلسه ای با سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان شیلات ایران جهت تکمیل روش اجرایی فروش و دستور العمل آن گذاشته شود.
وی در ادامه افزود: روش اجرایی فروش سوخت شناورها منوط به تعیین مقدار سرعت واحدهای شناور است و میزان سوخت باید یا بر اساس گل واحدهای شناور درج شده باشد و یا اینکه سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نظرهایی را در رابطه با تعیین سرعت برای محاسبه سوخت به عمل آورد.
دبیرکل اتحادیه مالکان در این خصوص گفت: از سوی اتحادیه مالکان کشتی ایران جایگزینی 6 گره دریایی به جای 8 گره دریایی پیشنهاد شده است که بر همین اساس مقررشد با سازمان بنادر و دریانوردی هماهنگی لازم در این زمینه به عمل آید.
وی افزود: برای دو موتور فرعی شناورها (ژنراتورها) نیز پیشنهاد شد مقدار سوخت مصرفی به جای 25 درصد، 50 درصد برای 24 ساعت محاسبه شود.
تیمورتاش تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از بندهای دستورالعمل مربوط به شناورهای صیادی است که در این زمینه باید با سازمان شیلات ایران هماهنگی لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به تعامل بسیار خوب با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: دستورالعمل فروش سوخت تغییرات بسیار زیادی پیدا کرد که نشان دهنده تعامل بسیار خوب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با مالکان کشتی ایران است و لازم است در خصوص سایر دستورالعمل ها و آئین نامه ها ی اجرایی دولت نیزهماهنگی لازم با تشکل ها و بخش خصوصی انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار