۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی نیاز به مجوز محیط زیست دارد

طرح‌هایی که از دوره‌های گذشته مطالعه شده و وارد گام بعدی اجرا شده است، به هماهنگی‌هایی با حوزه‌های محیط زیستی نیاز دارد و تا زمانی که طرحی تایید محیط زیست را نگیرد و مشکلات آن در سطوح اجتماعی، استانی و محیط زیستی حل نشود، ادامه نمی‌یابد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۷۶
انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی نیاز به مجوز محیط زیست دارد به گزارش مانا؛ قائم‌مقام وزیر نیرو درباره روند ادامه کار طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی در ادامه نشست خبری افزود: هر انتقال آب پیامدهای محیط زیستی دارد که برای ادامه آن باید تایید محیط زیست گرفته شود.
ستار محمودی درباره احداث تونل کوهرنگ، گفت: دو تونل کوهرنگ انجام شده و تونل سوم نیز در مراحل پایانی است.
وی با بیان اینکه این تونل‌ها بسیار کار آمد است، افزود: این تونل‌ها برای شهرهای اصفهان، یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری کارآمد است و سدی که ساخته می‌شود نیز برای هر چهار استان کارآمد است.
وی گفت: تخصیص‌ها و شیوه‌های اجرایی این طرح در طول سال‌های گذشته عوض شده است و برای این طرح بحث‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، فنی، اقتصادی و زمان اثرگذار است و شاخص‌ها و معیارها نسبت به میزان تخصیص قابل تغییر است.
محمودی ادامه داد: جمع‌بندی این کار باید در شورای‌عالی آب انجام و مصوبه آن به وزارت نیرو ابلاغ شود که هنوز مصوبه‌ای از شورای‌عالی آب به وزارت نیرو نرسیده است.
وی درباره نحوه تامین اعتبار مالی برای حل بحران آبی 12 شهر، گفت: مجموعه اعتبارها برای این بخش 640 میلیارد تومان بوده که هم برای سال 93 است و هم ظرفیت‌هایی را برای سال‌های بعد ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: این اعتبار تاکنون از محل اعتبار عمومی دولت و درآمدهای شرکت‌ها تامین و بخشی نیز به‌صورت قرض از پیمانکاران دریافت شده که پیمانکار با هزینه خود انجام داده است و پایان سال یا اواسط سال آینده به آنها بر می‌گردد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار