۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

نقاط قوت و ضعف سفرهای نوروزی بررسی شد

نقاط قوت و ضعف و چالش های موجود تصمیم گیری جهت ارتقاء سطح کیفی مسافرت های دریایی در سه محور ایمنی آبراه، ایمنی شناور و ایمنی بنادر و اسکله ها با حضور معاونین دریایی و بندری بنادرکشور بررسی شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۷۷۴
نقاط قوت و ضعف سفرهای نوروزی بررسی شدسید علی استیری معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان این مطلب گفت: استان های دریایی گزارش های خود را در ارتباط با نقاط قوت و ضعف سفرهای دریایی در سه محور مذکور مطرح و پیشنهادات خود برای بهبود را ارائه کردند.
وی در ادامه افزود: عدم همکاری و هماهنگی بنادر زیر نظر سازمان مناطق آزاد و مشکلات مربوط به اجرای تکالیف حاکمیتی و اجرای کنوانسیون ها و ایمنی شناورها در این بنادر از جمله موضوعاتی است که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.
استیری گفت: با توجه به اینکه تنها یک فروند کشتی رو-رو مسافری در مسیر لنگه به کیش تردد دارد و در سایر مسیرها از لندینگ کرافت ها برای جابه جایی مسافر و خودرو استفاده می شود لازم است تا زمان تامین کشتی های رو-رو مسافری شناورهای لندینگ کرافت با امکانات و تمهیدات بیشتری فعالیت کنند.
وی در ادامه گفت: در صورتیکه بخش خصوصی آمادگی خرید کشتی رو-رو مسافری را داشته باشد سازمان بنادر و دریانوردی همکاری لازم جهت ثبت و بهره برداری از این شناورها را انجام می دهد.
استیری با اشاره به اولویت استفاده از منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در بخش مسافری تصریح کرد: در حال حاضر 54 فروند شناور مسافری استاندارد در جنوب کشور تردد دارند و امیدواریم بخش خصوصی با توجه به استقبال مردم از سفرهای دریایی اقدام به خرید شناورهای مسافری برای سفردر آب های داخلی نمایند.
معاون اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد چشمگیر مسافران دریایی در ایام نوروز گفت: به دلیل فرهنگ سازی دریایی و تبلیغات سازمان بنادر و دریانوردی امسال تعداد مسافران دریایی در ایام نوروز از 5.5 میلیون نفر به 7 میلیون نفر افزایش یافت و پیش بینی می شود که نه تنها در ایام نوروز بلکه در سایر ایام تعطیل سال نیز سفرهای دریایی بخشی از برنامه های مردم را تشکیل دهد.
وی با اشاره به وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص توسعه گردشگری دریایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در همین خصوص ارتباطاتی با این سازمان برقرار کرده و لازم است این سازمان بخشی از تسهیلات و امکانات خود را جهت توسعه سفرهای دریایی اختصاص دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار