۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

تربیت پنج هزار دریانورد؛چشم انداز پنج ساله کشور

دومین نشست مشترک هم اندیشی استادان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و تعدادی از مدیران گروه کشتیرانی در مؤسسه آموزشی کشتیرانی برگزار شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۶۸
تربیت پنج هزار دریانورد؛چشم انداز پنج ساله کشوربه گزارش خبرنگار مانا، در این مراسم مدیرعامل مؤسسه آموزشی کشتیرانی طی سخنانی با اشاره به اینکه از سال 2006 این مؤسسه به عضویت دانشگاه دریانوردی دنیا در آمده است، افزود: از سال 2006 میلادی تاکنون موسسه آموزشی کشتیرانی با شرکت در اجلاس سالانه دریانوردی وهمسویی با دانشگاه های دریایی توانسته است از دستاوردهای این دانشگاه بهره مند شود.
مهندس حق دوستی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس مؤسسه آموزشی کشتیرانی تا پایان سال 92، حدود نه میلیون نفر ساعت، دوره آموزشی در این مؤسسه برگزار شده است از اخذ مجوز و برگزاری دوره های تانکر و همچنین دریافت مجوز از بیمه مرکزی برای آموزش بیمه های دریایی خبر داد.
وی در ادامه انجام 29 پروژه پژوهشی از سال 87 به بعد را از جمله اقدامات انجام شده در مؤسسه آموزشی کشتیرانی برشمرد و سپس چشم انداز پنج سال آینده کشور را تربیت پنج هزار نفر دریانورد ذکر کرد.
در ادامه این نشست رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اظهار امیدواری کرد: به دنبال برگزاری هم اندیشی اول ، برگزاری هم اندیشی دوم مقدمه ای برای انجام کارهای آموزشی و پژوهشی مشترک باشد.
دکتر نوربخش افزود: این همکاری فصل جدیدی در حوزۀ علوم اجتماعی و کشتیرانی است.
وی در ادامه پیشنهاد کرد : جمع آوری خاطرات و دست نوشته های دریانوردان می تواند منبع بسیار خوبی برای پژوهشگران باشد و در حوزه های جامعه شناسی و آسیب های اجتماعی می توان فعالیت هایی را برای پژوهش تعریف کرد.
وی همچنین گفت: ما منتظر اعلام آمادگی کشتیرانی برای انعقاد تفاهم نامه جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی در رابطه با موضوعات مطرح شده در این جلسه هستیم.
در ادامه این نشست ورود دانشگاه به حوزه های متبط با فرایند گزینش، آموزش و جذب دریانوردان، مطالعه تاریخ شفاهی دریانوردان و تجزیه و تحلیل آن ، بررسی جامعه شناسی اقتصادی و صنعت کشتیرانی  بررسی بحث خانواده و شغل دریانوردی ، بررسی نقش باورها در بازتولید روانی ،نیاز دریانوردان در دوره­های آموزشی به آموزش های جامعه­شناسی خانواده و مطالعات انسان شناختی، جامعه شناسی اقتصادی و برنامه ریزی رفاه از جمله پیشنهادات استادان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص پروژه های تحقیقاتی توسط این دانشگاه بود.
همچنین امکان استفاده دریانوردان از اینترنت (ارتباط صوتی و تصویری با خانواده) ، ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی بیشتر در کشتی ها و جایابی مناسب برای آن ، ایجاد باشگاه­های فرهنگی ورزشی در سطح شهرها برای دریانوردان ، برگزاری جشنواره­ های فرهنگی ورزشی و تقدیر از همسران صبور، ایجاد انجمن­ها و کانون­های دولتی ویژه همسران دریانوردان به منظور ایجاد حس مشترک ، ایجاد شهرک­های مسکونی برای دریانوردان ، به کارگیری مشاوران حرفه­ای مانند مشاور خانواده از طریق خط تلفن ویژه دریانوردان، بررسی مشکلات پس از کار و استفاده از تجربه دریانوردان بازنشسته ، مستندسازی زندگی شغلی دریانوردان و ارائه مجموعه های تلویزیونی ، برگزاری همایشی به منظور ارائه پژوهش­های انجام شده در خصوص دریانوردان، ضرورت تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه و کشتیرانی برای عملیاتی شدن راهکارها، پیشنهادها و نظرات از دیگر پیشنهادات اساتید دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست بود.
برچسب ها: آموزش
ارسال نظرات
آخرین اخبار