۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

زیان 163 میلیون دلاری کشتیرانی هاپاگ-لوید

در دوره سه ماهه ابتدای سال جاری، شرکت کشتیرانی هاپاگ-لوید با گزارش زیانی برابر 119.1 میلیون یورو معادل 163.4 میلیون دلار در موقعیت زیان‌دهی بدتری قرار گرفت.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۶۷
زیان 163 میلیون دلاری کشتیرانی هاپاگ-لوید به گزارش مانا به نقل از لویدزلیست این شرکت کشتیرانی مستقر در هامبورگ اعلام کرد:بابت برنامه‌ریزی انجام گرفته جهت ادغام با شرکت شیلیایی CSAV، هزینه بالایی متحمل شده که این موضوع را در صورت‌های مالی دوره سه ماهه اول خود لحاظ کرده است.
درآمدهای این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی با 98 میلیون یورو کاهش ، به 1.5 میلیارد یورو رسیده است.
همچنین میزان سود قبل از کسر بهره و مالیات از سود 58.9 میلیون یورو در سه ماهه اول سال قبل به زیان 80.6 میلیون یورو در دوره سه ماهه اول سال جاری افت پیدا کرده است.
بر اساس این گزارش کاهش درآمد عمدتاً به دلیل کاهش 124 دلاری در متوسط نرخ کرایه حمل دریافتی این شرکت بوده که در دوره سه ماهه اول به سطح 1422 دلار به ازای هر TEU رسیده است.
به رغم این کاهش صورت گرفته در متوسط کرایه حمل دریافتی، میزان حجم محمولات جابجا شده در مقایسه با دوره مشابه با 5.5 درصد افزایش به 1.4 میلیون TEU رسیده است.
هاپاگ-لوید در گزارش خود آورده است: تغییر و تحولات صورت گرفته در خصوص نرخ‌های کرایه حمل که عمدتاً کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و افت ارزش نسبی دلار آمریکا در برابر یورو تاثیر منفی بر میزان سود گروه هاپاگ-لوید داشته و تنها بخشی از آن با افزایش رشد حجم محمولات جبران شده است.
در گزارش این شرکت همچنین آمده است که تغییر و تحولات کرایه حمل منجر به شکاف بیشتر بین عرضه و تقاضا شده و همچنین اشاره شده است که ناوگان کشتیرانی غیرفعال در مقایسه با سال پیش در سطح پایینی باقی مانده است.
همانند افزایش حجم محمولات، صنعت حمل کانتینری همچنین از کاهش صورت گرفته در متوسط قیمت سوخت کشتی نیز روبرو است به طوری که متوسط قیمت سوخت کشتی در مقایسه با مدت مشابه 5.1 درصد کاهش یافته و به 595 دلار به ازای هر تن رسیده است. همچنین میزان مصرف سوخت با ورود کشتی‌های کارآمدتر و بزرگتر کاهش یافته است.
این شرکت در ادامه گزارش آورده است: با وجود این، هزینه سوخت هنوز در سطحی است که کرایه‌های حمل فعلی که خیلی پایین هستند قادر به جبران آنها نیستند.
این شرکت همچنین سایر هزینه‌هایش مانند هزینه خرید خدمات را به میزان 53 میلیون یورو کاهش داده است به طوری که هزینه حمل و نقل در مجموع 86 میلیون یورو کاهش یافته و به 1.4 میلیارد یورو رسیده است.
مدیر ارشد اجرایی هاپاگ-لوید معتقد است: این شرکت برای سال 2014 هدف افزایش متوسط کرایه حمل دریافتی در مقایسه با سال گذشته را مد نظر دارد.
مایکل برندت در ادامه آورده است: موفقیت ما در نیل به این هدف به تغییر و تحولات نرخ‌های کرایه حمل در نیمه دوم سال جاری (میلادی) و مهمتر از آن به دوره پر رونق بستگی بسیار زیادی دارد.
وی می افزاید : با توسعه فعالیت اتحاد G6 برای پوشش دهی مسیرهای تجاری شرق-غرب، که در حال حاضر در شبکه فعالیت ما قرار دارد، با ادغام بخش کانتینری CSAV -که منتظر تاییدیه نهایی آن از سوی مقامات رقابتی هستیم- هاپاگ-لوید مجدداً‌ قابلیت رقابتی خود را بهبود خواهد بخشید.
به گفته مدیر ارشد اجرایی هاپاگ-لوید این بدین معناست که ما به خوبی برای آینده آماده‌ایم و این پتانسیل را داریم که بیشتر از این نیز رشد و توسعه پیدا کنیم.
برچسب ها: هاپاگ لوید
ارسال نظرات
آخرین اخبار