۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

دو سکوی میدان نفتی فروزان وارد کشور می شود

با پرداخت منظم هزینه ساخت دو سکوی میدان نفتی فروزان توسعه این میدان شتاب بگیرد
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۶۶
دو سکوی میدان نفتی فروزان وارد کشور می شودبه گزارش مانا مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: در تلاشیم دو سکوی شش هزار و 500 تنی و دو هزار و 500 تنی میدان مشترک نفتی فروزان تا 18 ماه آینده وارد ایران شود.
غلامرضا منوچهری با بیان این که توسعه میدان مشترک نفتی فروزان به دلیل نبود منابع مالی کافی مدت طولانی متوقف بوده است، گفت: هم اکنون در شرکت مهندسی و ساخت صنایع دریایی ایران به دنبال راهکارهای لازم برای تامین منابع مالی برای این پروژه هستیم.
وی با اشاره به قرارداد ساخت دو عرشه شش هزار و 500 تنی و دو هزار و 500 تنی و دیگر متعلقات آن برای میدان نفتی فروزان بین شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت نفت فلات قاره گفت: شرکت تاسیسات دریایی برای شتاب بخشیدن در اجرای این طرح ، ساخت عرشه های این میدان را به یک شرکت خارجی سپرده است.
سرنوشت دکلهای حفاری در گرو تامین پول
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از وجود پنج دکل حفاری شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گمرک ایران خبر داد و گفت: سرنوشت این دکلها در گروه تصمیم گیری و تامین منابع مالی است، از طرف دیگر دو دکل از مجموع 10 دکل حفاری دریای سفارش داده شده هم اکنون آماده تحویل بوده و در صورت تامین منابع مالی وارد ایران خواهد شد.
استفاده از توانمندی شرکت های داخلی لوله ساز
منوچهری درباره سیاست شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درحمایت از سازندگان داخلی به خصوص شرکتهای لوله ساز نیز گفت: مسئولان قبلی این شرکت تاکنون آنقدر از خارج لوله وارد کرده اند که این شرکت تا چند سال آینده برای طرح های خود با کمبود لوله مواجه نیست، اما با این وجود در صورت نیاز به لوله های گاز ترش به طور حتم از توانمندی شرکتهای داخلی مانند سدید، لوله سازی اهواز و صفا استفاده خواهیم کرد.
هم اکنون بسیاری از کارشناسان و نظریه پردازان حوزه انرژی بر این باورند که آینده صنعت نفت جهان در دریا رقم می خورد؛ ذخایر نفت قابل استحصال ایران در خلیج فارس بیش از 90 میلیارد بشکه است که با به کارگیری دانش جدید در حوزه افزایش ضریب بازیافت و استفاده از شیوه های نوین توسعه و بهره برداری از میدان های نفتی و گازی فلات قاره، می توان این رقم را تا حد چشمگیری افزایش داد، بدیهی است که یکی از عوامل مهم در توسعه میدان های هیدروکربوری در بخش دریا، بهره مندی از صنایع فراساحل توانمند است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار