۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

بررسی اهداف و برنامه های سومین همایش شناورهای تندرو

اهداف و برنامه های سومین همایش شناورهای تندرو که به میزبانی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ندسا در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد بررسی شد
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۶۴
بررسی اهداف و برنامه های سومین همایش شناورهای تندروبه گزارش مانا از روابط عمومی سپاه، سردارمجید زمانی قلعه دبیر سومین همایش شناورهای تندرو با اشاره به اهداف و برنامه های این همایش که با مشارکت صاحبنظران، متخصصان و دانشجویان این حوزه برگزار شد، گفت: در همایش سوم تلاش کردیم تا مباحث تخصصی را بگونه ای پیش ببریم که ناظر به موضوعات خاص از جمله فناوری شناورهای تندرو، هیدرودینامیک، هیدرواستاتیک و صدمه دیدگی، سازه - تجهیزات (موتور و سیستم رانش)، مخابرات، برق، هدایت و ناوبری، ساخت و تولید، آموزش و مهارتهای نیروی انسانی، فلسفه و استراتژی کاربرد، تحقیقات و توسعه ، نگهداری و تعمیرات و همچنین ایمنی و نجات در این شناورها باشد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع شناورهای تندرو در صنعت دریایی افزود: با ارائه مقالات و طرح مباحث علمی در این حوزه و پیگیری های بعدی، هدف گذاری ما پویایی و به روز شدن صنعت شناورهای تندرو است.
دبیر سومین همایش شناورهای تندرو خاطرنشان کرد: انجمن علمی ـ پژوهشی دریایی تاکنون دو همایش دیگر در دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف برگزار کرده بود که همایش دانشگاه امام حسین(ع) سومین گردهمایی با همین موضوع بود.
وی افزود: 120 مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد 76 مقاله پس از ارزیابی تأیید و 19 مقاله در این همایش بوسیله سخنرانان ارائه شد.
دبیر سومین همایش شناورهای تندرو گفت: 22 مقاله به شکل پوستر ارائه و در طول برگزاری این همایش هشت کارگاه تخصصی نیز دایر بود که پیرامون محورهای همایش فعالیت کردند.
وی افزود: از جمله دستاوردهایی که در خلال همایش به آن اشاره شد این بود که در بخش دفاعی در حوزه شناورهای تندرو به فن آوری ساخت بدنه های پیشرفته سبک دست یافته ایم که امکان پیمودن مسیر با سرعت بسیار بالا را در آب های مواج دارد.
زمانی قلعه به سخنان دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این همایش اشاره و از قول وی گفت: در حال حاضر در نیروی دریایی سپاه هدف گذاری ما سه برابر سرعت قایق های تندروی آمریکایی هاست و نقشه راه آن نیز تنظیم شده و اکنون که سرعت آنها 31 نات است ما به سرعت 60 نات دست یافته ایم.
وی افزود: موضوع سرعت یکی از مبنایی ترین ویژگی های قایق های تندرو است و نقش اساسی دارد.
دبیر سومین همایش شناورهای تندرو به بخش دیگری از سخنان سردار فدوی در این همایش اشاره کرد که ما بدنبال سرعت بالای 80 نات در شناورهای تندرو هستیم. کسانی که با مبانی علمی این موضوع آشنا هستند می دانند که این عدد، عدد دیوانه کننده ای است و از هر موضوعی در دنیا سخت تر است که شما سرعت بالای 80 نات داشته باشید.
سردار زمانی قلعه گفت: از جمله مقالاتی که در این همایش ارائه شد، می توان به مقالاتی در زمینه مدل سازی امواج دریا در بررسی تجربی دریامانی شناورها در آزمایشگاه، ارزیابی تاثیر شرایط مرزی گوناگون بر کیفیت شبیه سازی عددی یک شناور تندرو با در نظر گرفتن شبکه دینامیکی، اثر حذف میکرو حباب ها قبل از فرآیند نفوذ رزین در ساخت سازه های کامپوزیتی و توسعه یک مدل ریاضی جهت محاسبات مانورپذیری در شناورهای تندرو اشاره کرد.
دبیر این همایش از تشکیل کمیته های پیگیری برای بررسی نتایج این همایش خبر داد و گفت: تا تحقق کامل اهداف اولیه و ثانویه در مبحث شناورهای تندرو در فازها و مراحل مختلف نظری و اجرایی، پیگیری های لازم را دنبال خواهیم کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار