۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

صید سالانه بیش از 13هزار آبزی در بندر کنگ

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از صید سالانه 13هزار و 500 تن انواع آبزی در بندر صیادی کنگ خبر داد و گفت: مدیریت مطلوب این بندر در بهره وری موجب شده تا این بندر صیادی در استان الگو باشد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۷۴۸
صید سالانه بیش از 13هزار آبزی در  بندر کنگبه گزارش مانا از هرمزگان، سید پرویز محبی در بازدید از بندر صیادی کنگ با اشاره به عملکرد کم نظیر این تعاونی صیادی در مدیریت بهره برداری از این بندر گفت: فعالیت های عمرانی، عملکرد و مشارکت صیادان در حفظ و نگهداری ومدیریت تعاونی صیادی بندر کنگ می تواند نمونه و الگویی مناسب برای دیگر بنادر صیادی استان باشد.
وی ساخت مسجد، ساخت سالن اجتماعات و دو اسکله ویژه شناورهای کلاس قایق موتوری و مشارکت در خرید و نصب سیستم دوربین مداربسته را از مهمترین فعالیت های این بندر صیادی خواند.
وی با بیان اینکه در بندر صیادی کنگ بالغ بر هزار و 750 نفر صیاد، بیش از 111 شناور قایق و 118شناور لنج فعالیت دارند، تصریح کرد: این بندر صیادی با بیش از 13 هزار و 500 تن صید در سال 92 بخش قابل توجه ای از صید سالانه استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل شیلات هرمزگان و هیئت همراه در ادامه از بندر صیادی بستانه و حسینه نیز بازدید کردند و در حاشیه این بازدیدها با جامعه صیادی این مناطق نیز نشستی صمیمی در راستای بررسی و حل مشکلات آنان برگزار شد.
محبی همچنین در بازدید از سایت پرورش میگوی بندر مقام با اشاره به اینکه خوشبختانه این سایت پیشرفت چشمگیری در تولید میگو داشته است افزود:امید است این سایت با توجه به اقدامات انجام شده حدود 500 تن در سال 93 در دو کراپ برداشت داشته باشند.
وی از سرمایه گذار این سایت پرورش میگو خواست تا هرچه سریعتر میزان تولید این سایت را به پتانسیل واقعی و ظرفیت اسمی سایت برساند.
مدیر کل شیلات هرمزگان در بازدید از سایت پرورش میگوی بندر چارک گفت:امید است با تامین برق این سایت شاهد ذخیره سازی حداقل 150 هکتار از این سایت باشیم.
محبی در بازدید ازلاوان خواستار بهبود سیستم آبرسانی،جایگاه های سوخت رسانی و راه های ارتباطی این جزیره برای صیادان شد.
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار