۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

استانداردهای کشتی‌سازی ایران با چین قابل قیاس نیست

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت : بدون شک می‌توان گفت که استانداردهایی که در این شرکت رعایت می‌شود، در مقایسه با کشتی‌سازی‌های چین قابل قیاس نیست.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۳۷
استانداردهای کشتی‌سازی ایران با چین قابل قیاس نیست
حمیدرضا رضائیان اصل در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با تاکید براینکه اگر به فکر ساماندهی و نجات صنعت دریایی هستیم، باید حرفه‌ای عمل کنیم، افزود:استاندارد بودن عملیات دراین شرکت اصلی‌ترین علت عقب افتادگی و تاخیر در پروژه ها است.
وی ادامه داد:صنایع دریایی و خصوصا کشتی‌سازی به گونه‌ای نیست که اهل شو و تبلیغات باشد، بلکه باید در این صنعت واقعا اهل کار و فعالیت صحیح باشیم.
وی
مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: در مجموع، علت اینکه ما طی سالهای اخیر در صنایع دریایی کند بوده‌ایم، استاندارد بودن و تحویل کار با کیفیت بالا بوده است.
رضائیان با اشاره به اینکه ما می‌بایست کارها را با سرعت و کیفیت بالا تحویل دهیم و سرعت ما اینچنین نبود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود سرعت را افزایش دهیم، پروژه‌ها به نوعی کم‌کیفیت می‌شدند و از ما تحویل نمی‌گرفتند.
وی افزود: در همین شش هفت ماه گذشته با تیم‌های متعدد خارجی وارد مذاکره شده‌ایم و می‌توان گفت که تمامی آنها کار ما را هم‌رده با یک کار اروپایی مطرح می‌کنند.
این مدیر کشتی‌سازی با اظهار اینکه کشتی‌های اقیانوس‌پیمای ساخت ایزوایکو با شناسنامه شرکت GL آلمان ساخته شده، ادامه داد: ما در کیفیت بالا الزام داریم.
صنایع کشتی‌سازی در همه دنیا به گونه‌ای نیست که یک کشور بتواند همه کشتی را بسازد.
وی با اشاره به اینکه مبنا و معیار برای رده‌بندی کشتی‌سازی‌ها، تعداد پروژه است، افزود: برای رده‌بندی، فعالیت های انجام شده و در دست اقدام ملاک قرار می‌گیرد و کیفیت مدنظرنیست.
مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه استاندارد کشتی‌سازی در بازارهای دنیا، نمره 10 محسوب می‌شود، اضافه کرد: چینی‌ها ارزان می‌سازند و کار بیشتری را انجام می‌دهند اما نمره استاندارد برای ما 18 است.
رضائیان با بیان اینکه دانش متخصصین ما به دلیل تحریم و فشارهای فراوان رشد کرده‌ و تبدیل به نوعی فرصت شده است، خاطرنشان کرد: در مقطعی نه چندان دور ، به عینه مشاهده می‌شد که نمره جوش، برای ساخت یک کشتی در فرانسه 12 بود و در کشور ما همین نمره، 17 بود اما بر خلاف فرانسه، از یاردهای کشتی‌سازی ما کشتی بیرون نمی‌آمد.
وی با اظهار اینکه در مقطعی که تحریم اتفاق افتاد، کیفیت کار ما بالا رفته است، اضافه کرد: سیاستی که جوامع بین‌المللی برای کشتی‌سازی ما دنبال می‌کردند، این بود که از سرعت بیزینس ما بکاهند.
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی و فراساحل ایران گفت: برخی در خارج از کشور می‌خواستند که ساخت کشتی در ایران با مدت زمان بیشتری تولید شود و ما نتوانیم در بازار رقابت کنیم.
رضائیان اصل با بیان اینکه نمره قبولی در چین، 10 است، تصریح کرد: بدون شک می توان گفت که استاندارهایی که ما رعایت می‌کنیم، با چین قابل قیاس نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار