۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

افت درآمد شرکت کشتیرانی یونان

کاهش ساخت و ساز و افت اجاره کشتی‌ها به شرکت کشتیرانی کانتینربری Bodouroglou یونان خسارت هنگفتی وارد کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۴۲۷۳۴
افت درآمد شرکت کشتیرانی یونانبه گزارش مانا، شرکت حمل‌ونقل کشتی‌های کانتینربر یونان با سقوط درآمد حاصل از کشتی‌سازی در سه ماهه نخست سال 2014 میلادی با رکود مواجه شده است.
بر اساس این گزارش یکی از سهامداران شرکت کانتینربری یونان اعلام کرد: برخلاف درآمد خالص چهار میلیون دلاری سه ماهه پایانی سال گذشته، این شرکت با 1.5 میلیون دلار خسارت در سه ماهه نخست سال 2014 مواجه شده است.
در شرایط تعدیل این شرکت 300 هزار دلار سود بدست آورد در حالی که میزان سودخالص در مدت مشابه سال 2013 میلادی 6.1 میلیون دلار بوده است.
بر اساس این گزارش افت سوددهی شرکت از سه ماهه پایان سال 2013 میلادی آغاز شده است و در سه ماه نخست سال 2014 با افت کاهش سوددهی از 18.1 میلیون دلار به 14.5 میلیون دلار رسیده است.
این گزارش می‌افزاید: نرخ اجاره کشتی‌ها در سه ماهه نخست سال 2014 با کاهش همراه بوده است و 14.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ازای اجاره هر کشتی 18.184 به ارزش دلار کاهش یافته است.
کاهش نرخ اجاره کشتی‌ها منجر به افت 20 درصدی سود خالص و 50 درصدی درآمد کلی این شرکت شده است.
شرکت کانتینربری یونان در صدد فسخ برخی از قراردادهایی است که صاحبان آن به این شرکت مقروض هستند.
این شرکت همچنین علی‌رغم چالش‌های موجود، در ماه گذشته 10.47 میلیون دلار سود کسب کرد و مجوز خرید مجدد سهام کشتی‌ها را تا پنج میلیون دلار صادر کرده است.
برچسب ها: کشتیرانی یونان
ارسال نظرات
آخرین اخبار