۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

راه اندازی قطب سوم پتروشیمی کشور

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با دسترسی به آب‌های آزاد زمینه مناسبی را برای توسعه صادرات غیر‌نفتی دارد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۲۴
راه اندازی قطب سوم پتروشیمی کشورعلی اوسط هاشمی در حاشیه بازدید از احداث طرح پتروشیمی چابهار و شورای اداری این شهرستان به مانا گفت: با راه اندازی قطب سوم پتروشیمی کشور در چابهار می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی استان در زمینه‌های اقتصادی باشیم.
هاشمی اضافه کرد: توسعه بندر شهید بهشتی ، ایجاد زیرساخت‌های وسیع دیگری چون راه آهن، حمل و نقل و ایجاد کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را به دنبال دارد که با ایجاد آن بهار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرا می‌رسد.
وی گفت: 15 شرکت برای سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای پتروشیمی با اعتبار 15 هزار میلیارد دلار معادل 45 هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌اند که موضوع روند تغییر و دگرگونی چهره استان را به دنبال خواهد داشت.
هاشمی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای صادرات و واردات کالا در کشور دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرد.
استاندار خاطرنشان کرد: فضای رسمی و اطلاع رسانی کشور باید به نحوی مدیریت شود که آنچه امروز به نوعی گسست بین سیستان و بلوچستان و مرکز کشور تبدیل شده است را از بین برد و همه توجه مدیران در قوای مختلف نظام جمهوری اسلامی را به این استان راهبردی و تاثیرگذار معطوف کرد.
برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار