۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

صادرات کالا از گیلان به 30 کشور دنیا

ناظر گمرکات گیلان گفت: گیلان به 30 کشور دنیا کالا صادر می کند.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۴۲۷۰۹
صادرات کالا از گیلان به 30 کشور دنیاپرویز تقوی در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان با اشاره به اهمیت و نقش این استان در صادرات و واردات کالای غیر نفتی گفت: گمرکات گیلان از جمله گمرکات مهم در کشور محسوب می شوند.
وی افزود: گیلان دارای گمرکات انزلی، آستارا و حسن‌رود است که نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات کالای غیر نفتی در کشور دارند.
مدیر کل گمرک بندر انزلی با اشاره به اینکه گیلان با بیش از 30 کشور دنیا مراودات و تبادل کالا دارد، اظهار داشت: عمده صادرات گیلان به روسیه، جمهوری آذربایجان و عراق انجام می شود اما با هند ، اوکراین ، آلمان ، بلاروس ، ارمنستان ، فرانسه ، ترکیه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان ، امارات متحده عربی، کنیا، گرجستان ، قزاقستان، مالزی ،اندونزی ، عراق ،افغانستان و دیگر کشورها کالا صادر می کنیم.
وی گفت: اندونزی، آفریقای جنوبی ، مالزی ، استونی ، جمهوری چک، کنیا و جزیره استوک به تازگی به مقصد صادراتی ما اضافه شده اند.
تقوی عمده واردات گیلان را از کشورهای امارات متحده عربی، قبرس، اتریش، روسیه و... عنوان کرد و یادآور شد: گمرک بندر انزلی به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر بزرگ ترین و مجهزترین گمرک در منطقه است.
وی گمرک آستارا را در مرز زمینی با کشور جمهوری آذربایجان بیان کرد و گفت: گمرک آستارا در بحث کالای چمدانی رتبه نخست کشور را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار