۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

پایش هوایی منطقه دریایی ایران در خزر انجام شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در سومین دوره پایش هوایی زیست محیطی دریای خزر در نوشهر ،مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مورد پایش قرار گرفت.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۰۵
پایش هوایی منطقه دریایی ایران در خزر انجام شدبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منوچهر تاتینا هدف از انجام این عملیات را پیشگیری و مقابله با هر گونه آلودگی زیست محیطی عنوان کرد.
وی افزود: در این عملیات که با استفاده از یک فروند هواپیمای F-27 و با حضور کارشناسان مقابله با آلودگی بنادر شمالی کشور و همچنین کارشناس حفاظت محیط زیست استان مازندران انجام شد کلیه مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر مورد پایش قرار گرفت.
وی پایش سکوی نفتی امیر کبیر در فاصله 105 مایلی فرودگاه نوشهر و پرواز از سکو به سمت سر حد مرزی ایران و کشور آذربایجان را از برنامه های روز نخست این عملیات عنوان کرد.
تاتینا با بیان اینکه در این عملیات منطقه تالاب بین المللی میانکاله به طور خاص مورد پایش هوایی قرار گرفت خاطرنشان کرد: پایش مسیر تردد کشتی های نفتی از بندر ترکمن باشی ( ترکمنستان) به سمت بندر نوشهر، لنگرگاه بندر امیرآباد و نوار ساحلی حد فاصل بنادر امیر آباد و نوشهر را از مهم ترین برنامه های روز دوم برشمرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار