۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

برگزاری همایش آموزشی ساخت بوم گنتری‌کرین‌

اولین همایش آموزشی بازسازی و ساخت بوم گنتری کرین‌های پست پاناماکس فانتزی با حضور رؤسا و کارشناسان اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بنادر سراسر کشور در مجتمع بندرشهید رجایی برگزار شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۷۰۳
برگزاری همایش آموزشی ساخت بوم گنتری‌کرین‌به گزارش مانا، محمد رضا پوررجبی، معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دو دستگاه بوم متعلق به جرثقیل‌های گنتری‌کرین که به دست متخصصان داخلی در بهمن‌ماه سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: دوره آموزشی انتقال دانش و تجربیات حاصل از پروژه ملی ساخت بوم و بازسازی این نوع گنتری کرین از همان زمان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این دوره با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل تامین و نگهداری سازمان بنادر، واحد فنی و نگهداری (اداره نگهداری و تعمیرات تجهیزات خشکی)و اداره آموزش با حضور جمع کثیری از روسا و کارشناسان اداره فنی ونگهداری بنادر کشور روز گذشته برگزار شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: ایجاد محیط مناسب جهت توانمندسازی نیروی متخصص ایرانی و جلوگیری از خروج ارز در فعالیت‌های نگهداری، تعمیرات و بازسازی تجهیزات، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و افزایش ظرفیت 20 درصدی ترمینال یک کانتینری بندر شهید رجایی در این سال از اهمیت بالایی برخوردار است.
پور رجبی از آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جهت انتقال دانش و فناوری بدست آمده از پروژه ساخت بوم تجهیزات مذکور به سایر بنادر منطقه خبر داد.
وی ایجاد زمینه مساعد جهت انتقال علم و دانش ساخت تجهیزات بندری به داخل کشور و بومی سازی آن را از جمله نکات مثبت این پروژه دانست.
همچنین انجام پروژه در شرایط کاملاً ایمن و با رعایت کلیه استاندارد های کار و بدون هیچ گونه حادثه، صرفه جویی ارزی حاصل از اجرای این پروژه، اتمام پروژه در موعد مقرر و مستند سازی کلیه فعالیت های پروژه از طراحی تا ساخت بوم را از دیگر نکات قابل توجه این پروژه برشمرد .
لازم به ذکر است روسا و کارشناسان سازمان بنادر امام خمینی ، خرمشهر، بوشهر، چابهار، بندرانزلی، امیر آباد و همچنین کارشناسان شرکت های بخش خصوصی فعال طی دو روز آموزش های لازم را جهت بازسازی و ساخت بوم گنتری کرین های پست پاناماکس فانتوزی فرا گرفتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار