۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

تاکید سازمان بنادر بر توسعه سریع بندر شهید رجایی

نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۹۳
تاکید سازمان بنادر بر توسعه سریع بندر شهید رجایی
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت : سازمان بنادر در دولت یازدهم تمامی امکانات مادی و مالی را بر توسعه هر چه سریعتر بندر شهید رجایی و سایر بنادر که در الویت کاری قرار دارند متمرکز خواهد کرد.
هادی حق شناس در گفتگو با مانا با بیان این مطلب گفت : دروازه های ورودی کشور به لحاظ سخت افزاری ، تجهیزات و امکانات تخلیه بارگیری هم باید مجهز باشد وهم آمادگی برای بارگیری کالاهای وارداتی و صادراتی فراهم شود و طبیعی است که همیشه تقاضا وجود دارد و همین امر می تواند منجر به افزایش امکانات شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شاخص رشد اقتصادی در سال گدشته ادامه داد : درنیمه اول سال گذشته شاخص رشد اقتصادی در کشور منفی بود و در نیمه ی دوم نزدیک به عدد صفر شدیم اما در هر صورت در سال92 شاهد رشد منفی اقتصادی بودیم . اما در آماری که گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد ارزش تجارت خارجی ایران به جز نفت در واردات و صادرات کالاهای غیر نفتی نزدیک به یکصد میلیارد دلار است که نشان می دهد اقتصاد ایران اقتصاد بزرگی است و ما بر این باوریم که اگر ایران درگیر مسائل سیاسی با کشورهای دیگر نبود می توانست جزء 20 کشوبزرگ اقتصادی باشد.
حق شناس افزود : ما توانستیم در زمان تحریم زیرساخت های متناسب با ظرفیت های بالقوه اقتصاد ایران را ایجاد کنیم و به نظر می رسد که با شروع دولت یازدهم و با رد برخی چالش های بیرونی و امکاناتی که در داخل کشور بروز کرد فرصت بی نظیری برای جبران عقب ماندگی های تاریخی عدم توسعه بنادر به وجود آمده است .
وی با اشاره به سفر رییس جمهور در پایان سال 92 به استان هرمزگان خاطر نشان کرد : بازدید رییس جمهور از بندر شهید رجایی و تاکید بر اتمام پروژه ی فازسه بندر شهید رجایی و تعیین تکلیف پروژه ی فاز چهار و پنج این بندر نویدبخش اتفاقی مهم است تا انشالله شاهد افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی از سه میلیون TEU به هشت میلیون TEU باشیم.
حق شناس ادامه داد : سازمان بنادر در دولت یازدهم تمامی امکانات مادی و مالی خود را بر توسعه هر چه سریعتر بندر شهید رجایی و سایر بنادر که در الویت کاری قرار دارند متمرکز خواهد کرد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت : با توجه به اینکه رشد حمل و نقل در جهان تابعی از میانگین رشد اقتصادی است بنابراین چنانچه در جهان با بحران اقتصادی مواجه باشیم( مثال آمریکا در سال 2008 ) با کاهش رشد اقتصادی رو به رو می شویم و اگر عکس این موضوع یعنی رونق اقتصادی را داشته باشیم (همانند آمریکا و اروپا در سال 2012 و خارج شدن از رکود مالی و بحران ) می توانیم امیدوار باشیم که شاخص رشد اقتصادی در سالهای آینده رو به افزایش می رود و به تبع آن شاهد افزایش حجم تجارت جهانی ، حجم جا به جایی کالا و افزایش تقاضا خواهیم بود که همین امر باعث افزایش ساخت کشتی و توسعه بنادر خواهد شد .
ارسال نظرات

نظرات کاربران

جان بزرگی Iran, Islamic Republic of ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
0
0
بنام خدا باشناخت ودرایت وتجربه ای که آقای حق شناس دارند انشاالله شاهد توفبق روزافزون خواهیم بود
آخرین اخبار