۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

افزایش 100 درصدی جابجایی کالا در چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از افزایش صد درصد صادرات و واردات کالا در این منطقه نسبت به فروردین سال قبل خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۹۰
افزایش 100 درصدی جابجایی کالا در چابهاربه گزارش خبرنگار مانا حامد علی مبارکی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طرح های اشتغالزایی زودبازده در منطقه ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه افزایش چشمگیری داشته است.
مبارکی اظهار کرد: رسالت ما آبادانی و توسعه چابهار است و باید با همگرایی و هم افزایی در مسیر توسعه همه جانبه این منطقه راهبردی که پیشانی توسعه استان و شرق کشور است قدم برداریم .
وی اولویت منطقه آزاد در کمک به نواحی همجوار را بخش آموزش و بهداشت نام برد و گفت: باید دیوار تفاوت‌ها میان منطقه و شهر برداشته شود و مردم از مزایای منطقه بهره مند شوند و توسعه متوازن صورت پذیرد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: با رویکرد جدید دولت تدبیر و امید و اراده تمام مسئولین جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار این منطقه نیز با سیاست اولویت دهی سرمایه گذاران بومی استان داخل و خارج از کشور شاهد رشد تقاضا جهت سرمایه گذاری ‌و ثبت شرکت در این منطقه هستیم و یکی از اقدامات جهت تسهیل امور ایجاد سیستم تک پنجره سرمایه گذاری است که کلیه مراحل درخواست، تا ثبت شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم تا صادرات و واردات استان‌های شرق کشور را به بندر چابهار به عنوان محرک چرخه توسعه استان‌های شرقی هدایت کند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: از اهداف اساسی مطالعات طرح توسعه محور شرق، اراده و برنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه اول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در اجرای طرح توسعه محور شرق در راستای خروج از بن‌بست‌های توسعه و رفع محرومیت‌ها در شرق کشور به ویژه استان‌های جنوبی واقع در محور شرق و به ویژه سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان بوده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت، به عنوان یکی از پایه‌های محکم اقتصاد مقاومتی، از طریق منطقه آزاد چابهار و مناطق ویژه اقتصادی بیرجند، دوغارون و سرخس و مناطق ویژه اقتصادی میلک و میرجاوه نیازمند ایجاد هم‌‌پیوندی داخلی و نیز تقویت همکاری‌ها با استانداران استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی هستیم.
برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار