۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

ترمیم آبزیان هرمزگان با استفاده از زیستگاه‌های مصنوعی

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از بکارگیری زیستگاه‌های مصنوعی در آبهای غرب استان خبر داد و گفت: با ایجاد این زیستگاه‌ها در شرق استان نیز تا حد چشمگیری شاهد احیا و ترمیم منابع آبزی باشیم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۶۸۳
ترمیم آبزیان هرمزگان با استفاده از زیستگاه‌های مصنوعیمدیرکل شیلات استان هرمزگان از بکارگیری زیستگاه‌های مصنوعی در آبهای غرب استان خبر داد و گفت: با ایجاد این زیستگاه‌ها در شرق استان نیز تا حد چشمگیری شاهد احیا و ترمیم منابع آبزی باشیم.
به گزارش مانا، سید پرویز محبی دراین خصوص اظهار کرد:تاکنون در آب‌های بندرلنگه و کیش به میزان قابل توجهی زیستگاه مصنوعی آبزیان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه می‌توان در صورت تامین اعتبار، این زیستگاه‌ها را در شرق استان نیز ایجاد کرد افزود: امروزه موضوع حفاظت منابع آبزی و بازسازی ذخائر به عنوان تنها نجات‌دهنده منبع تامین پروتئین دریایی برای نسل حاضر و آینده و همچنین توازن در اکوسیستم اهمیت ویژه‌ای دارد.
محبی از این زیستگاه‌های مصنوعی به عنوان نیاز امروز آبزیان و پشتوانه فردای صیادان یاد کرد و ادامه داد: زیستگاه‌های مصنوعی در ترمیم و احیای ذخیره آبزیان نقش بسزایی دارد.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به برخی از اهداف و مزایای استفاده از زیستگاه‌های مصنوعی افزود: نسبت شغل صیادان و افزایش درآمد سالیانه آنان، تامین پروتئین بخش عظیمی از جمعیت استان و حتی سایر استان‌های کشور، تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی و همچنین ایجاد پناهگاه جهت زندگی انواع ماهی و دیگر آبزیان در فصول مختلف سال و در نتیجه حفظ و ارتقای تنوع آبزیان منطقه از مهمترین دست آوردهای زیستگاه‌های مصنوعی است.
محبی با اشاره به تجارب و نتایج به دست آمده از سایت‌های زیستگاه مصنوعی کیش و بندرلنگه گفت: صیادی در این منطقه علاوه بر کیفیت بالای صید به ارزش افزوده محصول کمک شایانی کرده و از لحاظ اقتصادی به دلیل مشخص بودن زیستگاه علاوه بر کاهش هزینه‌های صید صیادان از رونق اقتصادی قابل قبولی برخوردار خواهند شد.
این مسئول با اشاره به اینکه در صورت تخصیص و تامین اعتبار می‌توان با ایجاد این زیستگاه‌ها در شرق استان نیز تا حد چشمگیری شاهد احیا و ترمیم منابع آبزیان باشیم، تصریح کرد: تاکنون در منطقه کیش بیش از 1200 زیستگاه مصنوعی و در بندرلنگه بالغ بر 50 هکتار زیستگاه مصنوعی به کار گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار