۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه از خرداد

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه از خرداد آغاز می‌شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۸۲
آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه از خرداد به گزارش مانا عیسی کلانتری امروز در ارومیه افزود: دستگاه های اجرایی از جمله وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند از ماه آینده کار خود را برای احیای دریاچه تحت مدیریت این ستاد شروع کنند .
وی پیش‌بینی کرد: احیای دریاچه ارومیه 10 تا 12 سال طول بکشد.
کلانتری با بیان این که خشک شدن دریاچه ارومیه یک مساله ملی است، افزود: ما به دنبال آن هستیم که این دریاچه ، الگویی برای نجات کشور از مصیبت بی‌آبی شود.
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اذعان به اینکه هم اکنون بیش از پنج میلیارد متر مکعب آب حوضه آبریز این دریاچه استفاده می شود گفت: عمده مصرف‌ کنندگان این میزان آب، کشاورزان منطقه هستند.
کلانتری از وزارت جهادکشاورزی خواست با افزایش بهره‌وری آب در سطح مزارع به وظایف خود برای نجات دریاچه ارومیه عمل و در صورت صلاحدید با کشاورزان درباره تغییر الگوی کشت در منطقه توافق کند.
وی درخصوص صرفه جویی آب کشاورزی نیز گفت: برای صرفه جویی ، طبق قانون، پول حق آب به کشاوران منطقه ارومیه پرداخت می شود ضمن آنکه به منظور بالا بردن بهره وری آب، دولت به کشاورزان وام پرداخت می‌کند، بنابراین در آمد قابل ملاحظه ای در قالب احیای دریاچه ارومیه نصیب کشاورزان می‌شود.
برچسب ها: دریاچه ارومیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار