۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

زمینه سرمایه گذاری اشخاص در منطقه آزاد اروند فراهم می شود

روند رو به رشد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارحی در منطقه آزاد اروند مدیریت و کنترل خواهد شد بطوریکه هر شخص حقیقی و حقوقی بتواند در حداقل زمان ممکن فعالیت تخصصی خود را در محدوده این منطقه ثبت کند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۷۵
زمینه سرمایه گذاری اشخاص در منطقه آزاد اروند فراهم می شودبه گزارش ماناسید علی موسوی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گفت : با اعلام توسعه جغرافیایی محدوده منطقه آزاد اروند پس از سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان های آبادان و خرمشهر، روند اخذ مجوز فعالیت و ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند به شکل چشمگیری افزایش یافت.
سید علی موسوی افزود : در گذشته بدلیل محدود بودن محدوده منطقه آزاد اروند و نبود زیرساخت مناسب ، تمایل به فعالیت در منطقه آزاد اروند روند رو به رشد آرامی داشت اما با اعلام گسترش محدوده در سطح شهرستانهای آبادان ، خرمشهر و استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود در منطقه، تمایل به حضور و فعالیت سرمایه گذاران افزایش چشمگیری پیدا کرده است .
وی ادامه داد : یکی از عوامل جذب و ترغیب سرمایه گذاران جهت حضور و فعالیت در محدوده منطقه آزاد ، استفاده از معافیت های مالیاتی و تعرفه های گمرکی است و این امتیاز برای سرمایه گذاران از اهمیت به سزایی برخوردار است .
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری یاد آور شد : صدور مجوز فعالیت به ویژه در بخش های خدماتی از قبیل خدمات فرهنگی و آموزشی، گردشگری، عمرانی و تاسیسات زیر بنایی، بازرگانی، فنی و مهندسی و سرمایه گذاری در بخش های مذکور از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .
وی تاکید کرد : این روند رو به رشد در صدور مجوز فعالیت خدماتی و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه های مختلف ، نوید بخش تاثیر گذاری مثبت در منطقه و عملکرد خوب سازمان در این مدت بوده است. در این میان سیاست گذاری سازمان بر آن است تا با تشکیل رویه تک پنجره ای برای ساماندهی و نظم بخشی به سیستم نظام مند اداری در این بخش از فعالیت سازمان، روند رو به رشد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارحی را در تمام زمینه ها مدیریت و کنترل کند بطوریکه هر شخص حقیقی و حقوقی بتواند در حداقل زمان ممکن فعالیت تخصصی خود را در محدوده منطقه آزاد اروند ثبت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار