۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

گام‌های بلند دولت در منطقه چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان از گام‌های بلند دولت در رشد و شکوفایی منطقه چابهار خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۶۶
گام‌های بلند دولت در منطقه چابهاراستاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب به مانا گفت: دولت در منطقه چابهار و در مسیر شکوفایی اقتصادی جنوب کشور گامهای بلندی خواهد برداشت.
علی اوسط هاشمی ادامه داد : طرح‌های توسعه این بندر طی سال‌های اخیر سبب شده تا بندر تاریخی چابهار یک بار دیگر رونق خود را کم کم به دست آورد.
استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دارای موقعیت جغرافیایی ویژه، دسترسی به آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا و شبه قاره هند و کشورهای عربی و بازارهای آفریقایی، 1400 کیلومتر مرز آبی و خاکی، معادن غنی و متنوع، شرایط ممتاز برای تصدی نقش در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آبهای شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا، منابع غنی دریایی و آبزیان و اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیتهای شیلاتی و صیادی و صنایع مرتبط با شیلات و دیگر قابلیت های ویژه اقتصادی است.
هاشمی دسترسی به آبهای آزاد را یک مزیت فوق العاده برای تجارت خارجی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: اما هنوز امکانات داخلی برای بهره برداری مطلوب از این مزیت در حد ایده آل نیست و بویژه در روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان آنچنان پررنگ ظاهر نشدیم تا بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در بخش تجارت استان معرفی شود.
استاندار اظهار کرد: چنانچه امکان ورود کالا جهت صادرات یا واردات به سیستان و بلوچستان به حد کفایت فراهم و برای کشتی های کشورهای حاشیه خلیج فارس آمدن به چابهار مقرون به صرفه باشد، از ظرفیت این بندر می توان در حد مطلوب بهره گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار