۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

مشکلات زیست محیطی پروژه احداث پلاژ بانوان بندر عباس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: شهرداری بندرعباس هیچ گونه تعهدی درخصوص احداث پلاژ بانوان این بندر به محیط زیست نداده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۶۶۰
مشکلات زیست محیطی پروژه احداث پلاژ بانوان بندر عباسمجید وفادار در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: شهرداری بندرعباس متولی ساخت پلاژ بانوان بندرعباس است که احداث آن را در زمان مدیریت قبلی این مجموعه آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت و سازهای نزدیک دریا، مجوز محیط زیست بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در بحث احداث این پلاژ، قرار بود شهرداری مسئله ورود فاضلابی که از طریق خور سورو بندرعباس(در محل احداث پلاژ) احداث می‌شود، حل شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه مطالعات ارزیابی این پلاژ انجام شده است، ادامه داد: طبق مطالعات ارزیابی، قرار بوده تعهدات مصوب بصورت رسمی و قانونی به ثبت برسد و بدین ترتیب شهرداری موظف به اجرای آنها است.
وفادار تصریح کرد: متأسفانه تاکنون این اقدام صورت نگرفته و شهرداری بندرعباس هیچ گونه تعهدی درخصوص احداث پلاژ بانوان به محیط زیست نداده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تعهدات در 10 بخش بوده است، اظهار کرد: رعایت اصول زیست محیطی و ساخت و ساز در حریم دریا نیازمند رعایت ساز و کارهای ویژه است.
وی در عین حال تاکید کرد: در گذشته بحث مطالعات زیست محیطی و اهمیت آنها کمرنگ بود که البته این مسائل مورد توجه ویژه قرار دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اضافه کرد: مسائل زیست محیطی در اجرای پلاژ بانوان باید حین و بعد از احداث این پروژه رعایت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار