۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

رشد تجارت دریایی جنوب شرق کشور با آسیای مرکزی

مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار گفت: طی سالهای اخیر روابط تجارت دریایی سیستان و بلوچستان با سایر کشورها افزایش چشمگیری داشته است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۵۲
رشد تجارت دریایی جنوب شرق کشور با آسیای مرکزیمدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار به مانا گفت: طی سالهای اخیر روابط تجارت دریایی سیستان و بلوچستان با سایر کشورها افزایش چشمگیری داشت بطوریکه علاوه بر افغانستان و پاکستان با کشورهای بحرین، نیجریه، یمن و کشورهای آسیای مرکزی روابط تجاری مطلوبی برقرار شده است .
سیاوش رضوانی افزود: فقدان سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از مشکلات اساسی بخش شیلات و بنادر سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: برای تسهیل سرمایه گذاری در بخش شیلات سیستان و بلوچستان و جذب سرمایه گذار باید قانون مالیات ها و معافیت های مربوط به آن در مناطق غیربرخوردار اصلاح شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار خاطرنشان کرد: باوجود رشد و توسعه اقتصادی استان در برخی زمینه ها، شاخص های توسعه نیافتگی در بخش های صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دریایی، شیلات، تجارت در مناطق مرزی و ایجاد مناطق آزاد به عنوان مشکلات و دشواری های اصلی منطقه همچنان دیده می شود.
وی تصریح کرد: هرچند چشم انداز رشد و توسعه در استان سیستان و بلوچستان با تدابیر ویژه ای که دولت یازدهم و مسوولان کشور برای برون رفت از شرایط کنونی این استان در نظر گرفته اند، مثبت است اما لزوم «تغییر چهره ی این استان و ضرورت توسعه ی آن» آن گونه که رییس جمهوری در سفر خود به استان مطرح کرد، مستلزم برنامه ریزی اصولی با تکیه بر شناخت مسایل بومی و زیستی منطقه و شناسایی بسترها و زمینه های بروز آسیب های سیاسی و اجتماعی با مطالعه ی واقعیت های اقتصادی و فرهنگی جامعه ی متکثر سیستان و بلوچستان است.
 مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان همچنین با  اشاره به زیر ساخت های توسعه گردشگری و توریستی در بنادر چابهارافزود : بندر چابهار ظرفیت و قابلیت حمل و جابه جایی مسافر را با کشتی دارد و زیرساخت های آن در حال فراهم شدن است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد شش موج شکن با کاربری های متفاوت در بندر چابهار ساخته شده است.
مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: تعداد سه موج شکن در شرق بندر و سه موج شکن در غرب بندر چابهار ساخته شده که موج شکن گواتر یکی از این سازه هاست که در شرق این بندر قرار دارد و با فراهم شدن امکانات و شرایط می توان در جابه جایی مسافر و کالا نیز استفاده شود.
رضوانی خاطرنشان کرد: دولت توسعه بنادر چابهار را فراتر از نگاه منطقه ای و بصورت بین المللی می بیند.
وی گفت: برای توسعه هرچه بهتر بندر چابهار حمایت بخش خصوصی مهم است و سرمایه گذاران بومی و خارجی می توانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار