۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

کاهش هزینه‌ها به دنبال کاهش حملات دزدان دریایی

با کاهش حملات دزدان دریایی سومالی هزینه این پدیده برای اقتصاد جهانی کاهش یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۴۲۶۴۵
کاهش هزینه‌ها به دنبال کاهش حملات دزدان دریاییبه گزارش مانا به نقل از رویترز، هزینه دزدان دریایی سومالی برای اقتصاد جهانی در سال گذشته با کاهش حملات آنان، کاهش یافت اما ازسوی دیگراین هزینه در غرب آفریقا همچنان رو به افزایش است.
گزارش‌ها حاکیست هزینه دزدی دریایی برای اقیانوس‌های که به دور از خطر دزدی دریایی قرار دارند، در سال 2013 معادل 3.2 میلیارد دلار بود.
البته هنوز دسته‌کم 50 گروگان در شرایط بسیار بدی در اسارت دزدان دریایی سومالی به سر می‌برند و به طور میانگین هر کدام سه سال در گرو دزدان قرار دارند و با برآورد میزان تهدید دزدان دریایی در خلیج گینه واضح است که تعداد دریانوردان گروگان گرفته شده در این منطقه رو به ‌افزایش است.
این گزارش می افزاید اوج حملات دزدان دریایی سومالی در سال 2011 میلادی بوده است به طوریکه آنان با گروگان گرفتن بیش از 12 فروند کشتی تجاری، در خواست‌های میلیاردی داشتند.
از آن زمان به بعد با افزایش تعداد سازمان‌های امنیتی خصوصی و حضور ناوهای جنگی بین‌المللی از حملات آنان جلوگیری شد به طوریکه در سال 2013 گروگان‌گیری از هیچ کشتی بزرگی گزارش نشده است.
اما همچنان دزدان دریایی سومالی در غرب آفریقا به شناورها و قایق‌های صیادی ماهیگیران محلی حمله می‌کنند به این امید که با کمک این شناورها به کشتی‌های بزرگ‌تر حمله کنند.
علاوه بر آن، در آبهای غرب آفریقا نبود هماهنگی منطقه‌ای و تبادل اطلاعات مهار دزدی دریایی را در این منطقه دشوار کرده‌است.
برچسب ها: دزدی دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار