۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

صادرات 2.8 میلیون تنی کالای غیرنفتی بنادر هرمزگان

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونق 22 درصدی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان در یک ماه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: بالغ بر 2.8 میلیون تن از این نوع کالاها به خارج از کشور صادر شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۶۴۳
صادرات 2.8 میلیون تنی کالای غیرنفتی بنادر هرمزگانبه گزارش مانا، سید علی استیری گفت: در فروردین‌ماه 1393 که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده، مجموعاً هشت میلیون و 174هزار و 76 تن کالای نفتی و غیرنفتی در سطح کل بنادر تجاری هرمزگان تخلیه و بارگیری انجام شد.
وی با اشاره به اینکه از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان، پنج میلیون و 638هزار و 12 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 2 میلیون و 536 هزار و 64 تن نیز اختصاص به مواد نفتی دارد، از رشد چشمگیر 527 درصدی ترانزیت غیرنفتی خبر داد.
استیری دراین خصوص بیان کرد: حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در نخستین ماه از سال جاری 482 هزار و 117 تن بوده که با رشد چشمگیر 527 درصدی این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ایم.
سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین از رشد 22 درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر استان خبر داد که میزان آن دو میلیون و 812 هزار و 801 تن بوده است.
کاهش واردات غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان  
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از کاهش واردات غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: در همین مدت، همچنین بیش از یک میلیون و 265 هزار و 440 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 15 درصدی این بخش از عملیات بندری است.
وی میزان کاپوتاژ اینگونه کالاها را 829 هزار و 608 تن و حجم کل ترانشیپ را بالغ بر 137 هزار تن عنوان کرد.
استیری در بخش دیگری از سخنان خود به میزان صادرات مواد نفتی از طریق پایانه های نفتی بنادر این استان اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری، 586 هزار و 579 تن انواع فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد.
معاون دریایی سازمان بنادر میزان کاپوتاژ مواد نفتی در این بنادر را یک میلیون و 697 هزار و 551 تن عنوان کرد و افزود: همچنین طی این مدت، 244 هزار و 361 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان به داخل کشور وارد شد.
افزایش 34درصدی پهلوگیری شناورها در بنادر هرمزگان
وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان هرمزگان طی یازده ماهه سال جاری را حدود 11هزار فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان، 445 فروند شناور بالای هزار تن و 10هزار و 484 فروند زیر هزارتن وزن داشته اند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رونق تردد شناورها طی سال جاری به بنادر تجاری این استان اعلام کرد: پهلوگیری کشتی ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 34 درصد رشد داشته است.
یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از 70 بندرکوچک و بزرگ را بر عهده دارد که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح ترین بنادر تجاری کشور تحت نظر این اداره کل مدیریت می شوند.
برچسب ها: بندرشهیدرجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار