۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

تخصیص 700 میلیارد ریال برای احیای تالاب ها

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه 700 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است گفت: مدیریت منابع آب در مصارف کشاورزی، صنعتی و شهری به انقلاب و تغییر رویکرد نیاز دارد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۶۱۷
تخصیص 700 میلیارد ریال برای احیای تالاب ها به گزارش خبرنگار مانا ، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در مراسم امضای سند همکاری دولت ژاپن در احیای دریاچه ارومیه و همچنین رونمایی گزارش نهایی میزگرد تخصصی بین المللی حفاظت از تالاب های ایران که با حضور گری لوئیس نماینده ارشد سازمان ملل متحد در ایران و همچنین"اکیرا چیبا"کاردار سفارت ژاپن برگزار شد گفت: اراده دولت یازدهم از ابتدا توجه ویژه به حل معضلات محیط زیست بوده است به همین منظور کارگروه نجات دریاچه ارومیه نیز از روزهای اولیه دولت تشکیل شد که اخیرا گرازشات خوب هم ازپیشرفت کار در خصوص احیای دریاچه ارومیه ارائه شد.
وی در ادامه افزود: به زودی برنامه اقدام ملی در خصوص احیای دریاچه ارومیه حاصل و دولت به طور جدی وارد فاز عملیاتی می شود. البته در برخی از ابعاد گام اجرایی برداشته شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان لزوم انقلاب در مدیریت شهری منابع آب و مصارف کشاورزی ، صنعتی و شهری گفت: توجه جدی دولت ، تغییر رویکردها و آگاهی و مشارکت مردم لازمه پیشبرد برنامه هاست.
وی با اشاره به همکاری های خوب ایجاد شده میان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست ، وزارت کشور و استانداری ها برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه به عنوان آخرین گزینه مطرح است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 700 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان محیط زیست برای احیای تالاب ها و مقابله با ریزگردها تخصیص یافته گفت: برای احیای دریاچه ارومیه اقداماتی از جمله توقف سدسازی درحوضه آبخیز دریاچه صورت گرفته که در ادامه راه نیازمند استفاده از تجربیات و مشارکت بین المللی هستیم .
برچسب ها: دریاچه ارومیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار