۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

افزایش نرخ سوخت، مشکل جدید شناورداران هرمزگانی

مدیرعامل تعاونی شناورداران قشم گفت: افزایش 60درصدی نرخ سوخت، مشکل جدید شناورهای این تعاونی و هچنین سایر شناورها است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۶۱۳
افزایش نرخ سوخت، مشکل جدید شناورداران هرمزگانیرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مانا در قشم، اظهار کرد: چندی پیش و در اواخر سال گذشته، کرایه شناورهای مسافربری مسیر بندرعباس-قشم افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه این افزایش کرایه درخواست ماه‌ها پیش شناورداران و تعاونی‌ها بوده است، افزود: دراین تصمیم کرایه مسیر بندرعباس-قشم از هفت هزار به 10هزار تومان افزایش یافت.
مدیرعامل تعاونی قایقداران قشم با بیان اینکه پس از افزایش کرایه‌ها، وضعیت تا حدودی بهبود یافت، اضافه کرد: بدنبال افزایش نرخ کرایه ، خدمات‌دهی ورضایت شناورداران نیز افزایش یافت.
رضایی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ کرایه صورت گرفته متناسب با شرایطی همچون تورم، نرخ تقریبی ارز، قیمت سوخت و غیره بوده است.
وی اما با اشاره به اینکه افزایش نرخ سوخت شناورها مشکل جدید شناورداران است، گفت: درحال حاضر نرخ سوخت شناورها حدود 60درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل تعاونی قایقداران قشم با بیان اینکه این افزایش نرخ سوخت مشکلاتی را ایجاد کرده، تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل از سوی مسئولان با تمهیدات ویژه حل شود.
رضایی با اشاره به نرخ سوخت شناورها در گذشته واکنون، بیان کرد: تا قبل ازافزایش نرخ کرایه‌ها، نرخ هر لیتر سوخت 150تومان، کارمزد جایگاه‌ها 25تومان و هزینه حمل دریایی سوخت به ازای هر لیتر سوخت 11تومان بوده است.
وی با بیان به اینکه درحال حاضر قیمت تمام شده هر لیتر سوخت 286تومان است، افزود: درحال حاضر ارائه خدمات برای شناورداران مقرون به صرفه نیست.
مدیرعامل تعاونی قایق‌داران قشم در انتها نیز بیان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل حل شود.
به گزارش مانا،علیرغم اینکه بیش از90درصد تردد و مسافرت های دریایی از استان هرمزگان انجام می شود،متأسفانه این استان هر ازگاهی با مشکلاتی از این قبیل روبرو است.
از سال گذشته نیز بحث افزایش کرایه ها مطرح بوده که با وجود این افزایش، باز هم شاهد نارضایتی نسبی قایقداران هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار