۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

افزایش تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر خوزستان

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد شاخص های عملیات تخلیه و بارگیری کالا از جمله افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتیری در بنادر این استان خوزستان طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۱۱
افزایش تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر خوزستانبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان جبار جلیلیان مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا طی فروردین ماه سال جاری را با 41 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر سه میلیون و 901 هزار و 154 تن اعلام کرده و افزود : از این میزان کالا ، دو میلیون و 472 هزار و 929 تن کالای غیر نفتی و یک میلیون 428 هزار و 225 تن کالای نفتی تشکیل می دهد که به ترتیب حاکی از رشد 37 و 47 درصدی طی این ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
وی همچنین میزان ترانزیت کالا از جمله فرآورده های نفتی در بنادر استان خوزستان بالغ بر 353 هزار و 311 تن برشمرد که رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه در ساله گذشته را نشان می دهد .
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه های مسافری بزرگ و مجهز ، میزان جابجایی مسافر از مرزهای دریایی در این استان را افزون بر 5048 نفر طی فروردین ماه سال جاری عنوان کرد که 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال92 رشد داشته است .
جلیلیان ، رشد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بنادر خوزستان را بسیار قابل توجه برشمرده که با افزایش صد درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته ، افزون بر 23 هزار و 800 TEU اعلام کرد.
وی در خصوص مزیت های حمل و نقل کانتینری که پایانه های اختصاصی این کالا در بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر فعال هستند، گفت: افزایش ضریب ایمنی کالا از نظر سرقت و صدمه به محمولات ، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری ، صرفه جویی در زمان حمل ، کاهش هزینه تخلیه و بارگیری ، سهولت در چیدمان و استفاده بهینه از فضا در محل تخلیه و بارگیری مهمترین از مزایای این نوع حمل و نقل است .
برچسب ها: بنادر خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار