۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶

مسئولان حادثه غرق کشتی به شدت مجازات می شوند

پارک گئون های رییس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه به دیدار بستگان مسافران ناپدیدشده کشتی «سوول» رفت و قول داد کسانی که مسئول این فاجعه هستند «به شدت مجازات» شوند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۰۴
مسئولان حادثه غرق کشتی به شدت مجازات می شوندبه گزارش مانا به نقل از یورو نیوز، ناخدایی که رسما فرمانده این کشتی است اما در روز حادثه کار نمی کرده،این هفته به محققان پلیس گفت: پس از اینکه در سال 2012 کابین های بیشتری به کشتی اضافه شد، تعادل آن کمتر شده بود و او بارها به شرکت کشتیرانی در این مورد هشدار داده بود.
به عقیده او احتمالا وزن کشتی در زمان حادثه بیش از ظرفیت بوده است.
نیروهای نجات روز یکشنبه چهار جسد دیگر را از داخل این کشتی که صبح روز 27 فروردین در 20 کیلومتری ساحل غرق شد، خارج کردند. به این ترتیب تعداد کشته شدگان به 244 تن رسیده و هنوز 60 تن مفقود هستند.
در زمان وقوع حادثه، کشتی «سوول» 476 سرنشین داشت که اکثر آنها دانش آموز بودند.
کاپیتان و 14 ملوان کشتی که جان سالم بدر بردند، به اتهام سهل انگاری و تعویق دستور تخلیه کشتی، در زندان بسر می برند.
اما آنها دیر رسیدن کشتی های امدادی را نیز یکی از دلایل شمار بالای تلفات این حادثه می دانند.
رییس جمهوری کره جنوبی هفته پیش در مراسم یادبود جانباختگان این حادثه حضور یافت و با عذرخواهی از اینکه نتوانسته از این حادثه جلوگیری کند، گفت: «از اینکه کمک های اولیه ناکافی بود، به شدت متاسف ام.»
از اواسط ماه آوریل، بیش از 320 هزار نفر به محل یادبود قربانیان این حادثه در شهر آنسان و در نزدیکی دبیرستانی که اکثر قربانیان در آن تحصیل می کردند رفته و یاد آنان را گرامی داشتند.
برچسب ها: غرق کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار