۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

کاهش حوادث؛مهم ترین دستاورد بندر شهید رجایی

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش 60 درصدی حوادث ناشی از کار را از مهم ترین دستاوردهای استقرار مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست در بزرگ ترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۹۲
کاهش حوادث؛مهم ترین دستاورد بندر شهید رجاییبه گزارش مانا مجتبی خوش نیت صبح امروز طی نشستی به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای محیط، کنترل عوامل زیان آور محیط کار و سلامت نیروی انسانی را از مهم ترین دستاوردهای اندازه گیری دوره ای عوامل زیان آور محیط کار دانست و از پیگیری شرکت های پیمانکار برای دستیابی به این اهداف، قدردانی کرد.
وی همچنین افزایش معاینات ادواری کارکنان شاغل در بندر شهید رجایی را نسبت به سنوات گذشته در سلامت نیروی کار بندر بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارتقای سطح فرهنگ ایمنی کارکنان را مرهون نیازسنجی علمی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برای کارکنان فعال در مجموعه بزرگ ترین بندر تجاری ایران دانست.
وی ضمن تشکر از همکاری واحد طرح و توسعه و شرکت های فعال در این بندر، خواستار ایجاد هم افزایی علمی و آموزشی بین سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی در راستای افزایش سطح فرهنگ عمومی و رعایت مسایل مرتبط با ایمنی و بهداشت شد.
*مهم ترین دستاورد بندر شهید رجایی در بخش HSE
خوش نیت کاهش 60 درصدی حوادث ناشی از کار را از مهم ترین دستاوردهای استقرار این مرکز در بزرگ ترین بندر تجاری ایران دانست و گفت: دستیابی به این مهم با حمایت های بی دریغ مدیریت بندر و همکاری شرکت های فعال در این مجتمع بندری به دست آمده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شعار ایمنی و بهداشت کار در استفاده از مواد شیمیایی اعلام شده از سوی سازمان بین المللی کار برای روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای سال 2014 گفت: این شعار نشان دهنده یکی از مهم ترین مسایل موجود در زمینه سلامت شاغلین در این مجتمع بندری با توجه به حمل و نقل، انبارداری و ترانزیت این مواد است که تحقق آن نیازمند توجه ویژه و همگانی است.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد، از طریق پیاده سازی الزامات و مقررات ایمنی و بهداشت کار، تقویت سیستم های بازرسی ایمنی و بهداشت حرفه ای و تامین خدمات تخصصی برای اجرای موثر سیاست های کلی بندر بتوان در راستای حفظ و حراست از نیروی کار و سرمایه های ملی و بین المللی موجود قدم های موثری برداشت.
*مهم ترین دلایل ارتقای شاخص های ایمنی و بهداشت حرفه ای
هوشنگ محمدرضایی رییس مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) مجتمع بندری شهید رجایی نیز طی سخنانی نظارت مدون بر سلامت مواد غذایی، اجراء طرح های کنترل حیوانات موذی، ممیزی شرکت های پیمانکار بندر، کنترل ریسک های عملیاتی، گشت های روزانه HSE، توقف فعالیت های غیر ایمن، اعمال جرایم برای شرکت های متخلف و برگزاری منظم کمیته های اجرایی HSE بندر را از مهم ترین دلایل ارتقای شاخص های ایمنی و بهداشت حرفه ای در سطح بزرگ ترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی و همکاری درون و برون سازمانی شاهد ارتقای هر چه بیشتر این شاخص ها در سال جدید باشیم.
برچسب ها: ایمنی
ارسال نظرات
آخرین اخبار