۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
دومین همایش توسعه سواحل مکران در جاسک برگزار می شود

اگر جاسک و کنارک توسعه می یافت جبل علی و دوبی به وجود نمی آمد

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی در بندر جاسک خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۵۷۹
اگر  جاسک و کنارک توسعه می یافت جبل علی و دوبی به وجود نمی آمد
امیر دریادار حبیب ا... سیاری در گفتگوی اختصاصی با مانا ضمن اعلام این خبر گفت: سواحل مکران از بندرعباس تا پسابندررا شامل می شود و توجه به دو بندر مهم کشور یعنی جاسک و کنارک باعث آبادانی منطقه 300 کیلومتری مابین آنها خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی گفت : دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتداردریایی بزودی وبا هدف شناساندن اهمیت سواحل بندرجاسک به لحاظ استراتژیک ، در این بندر برگزار می شود. 
وی گفت : تاکنون به دلیل تمرکز بیشتر بر سواحل خلیج فارس ، به سواحل ارزشمند مکران توجه در خور نشده است حال آنکه این سواحل از منظرقابلیت ها و کارکردهای ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی دارای ارزش و اهمیت فراوانی است.
اگر جاسک و کنارک توسعه می یافت جبل علی و دوبی به وجود نمی آمد 
وی در ادامه با بیان اینکه اگر بنادر جاسک و کنارک توسعه می یافتند هیچگاه جبل علی و دوبی بوجود نمی آمد تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محموله های کشتیرانی در بنادر دوبی تخلیه و از آنجا به کشور حمل می شود در حالیکه با آبادانی و توسعه بندر در این مناطق و توسعه بندر چابهار خطوط کشتیرانی و به دنبال آن کریدور شمال- جنوب فعال می شود.
سیاری با اشاره به اهمیت اقتصادی دریای عمان برای منطقه آسیای میانه گفت: با فعال شدن کریدور شمال- جنوب جمعیت بالای آسیای میانه در خط این اقتصاد قرار می گیرند. بنابراین باید با توسعه سریع سواحل مکران فرصت های طلایی را برای کشور ایجاد کنیم.
ورود نخستین ناو گروه صلح و دوستی ارتش به بندر کراچی
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به حضور دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد گفت: ناوگروه صلح و دوستی متشکل از دو ناو موشک انداز به نام فلاخن و خنجر،دوناو پشتیبانی رزمی به نام های دیلم و هندیجان و زیر دریایی غدیر 945 با عنوان ناوگروه صلح و دوستی دیروز وارد بندر کراچی شد.
وی در ادامه افزود: یک ناوگروه دیگر مرکب از ناوشکن الوند و ناو بوشهر اکنون در دریای سرخ دریانوردی می کنند.
سیاری توسعه حضور در دریاهای آزاد را جزو برنامه های کلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد افزود: حضور در دریاهای آزاد مطابق با قوانین و مقررات بین المللی و دفاع از منابع و منافع کشور همواره جزو برنامه های کلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که تا کنون انجام شده است و ممکن است این حضور در آبهای آزاد گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به بازگشت بیست و نهمین ناوگروه از آبهای آزاد گفت: سی امین ناوگروه نیز حرکت خود را آغاز کرده و اکنون در آبهای دریای سرخ قرار دارد.

.
ارسال نظرات
آخرین اخبار