۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱

افزایش تبادلات دریایی ایران و روسیه

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تنها راه افزایش تبادلات دریایی ایران و روسیه را تغییر قوانین موجود در روسیه دانست.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۷۴
افزایش تبادلات دریایی ایران و روسیه
به گزارش مانا مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر درنشست بررسی مشکلات موجود ناوگان کشتیرانی دریای خزر در آستاراخان روسیه که با حضور استاندار آستاراخان ومسئولین استان مازندران در بندر امیرآباد تشکیل شد ، تنها راه افزایش تبادلات بین دو همسایه کهن را خروج و تغییر قوانین موجود در روسیه و برخورد مناسب با همسایگان خصوصا ایران دانست.
علی اکبر غنجی با اشاره به مشکل لایروبی نامناسب کانال ولگا و به تبع آن کاهش ظرفیت حمل ناوگان ایرانی ، خواستار افزایش مجوز پهلوگیری کشتیهای ایرانی در بنادر آستارخان شد.
وی همچنین به ناکافی بودن زون های(مبادی ورود کالا)صادراتی برای کالاهای ایرانی اشاره کرد و خواستار افزایش این مرزهای صادراتی ورفع موانع موجود در بندر سالیانکا شد.
در ادامه این نشست استاندار آستاراخان نیز از آگاهی به این مشکلات در این بندر خبر داد و بر تلاش برای حل این مشکل در اسرع وقت تاکید کرد.
در خاتمه این نشست  نماینده بازرگانی دولت فدراسیون روسیه در ایران از پیگیری ویژه سفارت روسیه در ایران در حل مشکلات موجود و حل آنها در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش مانا این نشست در حاشیه همایش مشترک مسئولین استان مازندران و هیات روسی به سرپرستی الکساندر ژیکلین استاندارآستاراخان روسیه و تجارمازندرانی و نماینده گان شرکتهای کشتیرانی برای بررسی پتانسیلهای موجود دربندر امیر آباد برگزار شد.
برچسب ها: ایران و روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار