۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸

جزیره خارگ نماد مقاومت خلیج فارس

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جزیره خارگ نماد مقاومت دریای خلیج فارس است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۶۶
جزیره خارگ نماد مقاومت خلیج فارس
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی منطقه دوم دریایی سپاه، دریادار علیرضا تنگسیری در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان راهیان نور دریایی خلیج فارس، اظهار داشت: تا وقتی رشادت ها و نبردهای تاریخی صورت گرفته در خلیج فارس به جامعه شناسانده نشود کسی برای خلیج فارس جانفشانی نخواهد کرد و جانفشانی نسل امروزی برای خلیج فارس ملزم به معرفی تاریخ جنگ های صورت گرفته در خلیج فارس است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور بیگانگان از قرن 15 تا 21 میلادی خاطر نشان کرد: ایستادگی و دفاع خارگ با وجود سختی ها و مشکلات آن زمان در برابر بیگانگانی نظیر انگلیس و آمریکا نشان از اهمیت این جزیره دارد.
وی ادامه داد: باید با همت مسئولان زمینه حضور هرچه بیشتر جوانان در قالب کاروانهای راهیان نور دریایی با جزایر نظیر خارگ فراهم شود تا نسل امروزی بیشتر با اهمیت این جزایر و جایگاه استراتژیک آن آگاه شود.
تنگسیری یادآور شد: در زمان هشت سال دفاع مقدس رشادتهای زیادی در جزیره خارگ صورت گرفته و مردان دلیر و نترس دین خود را به امام و انقلاب ادا کرده اند و این امر انتقال حماسه آن نسل به نسل امروزی را بیش از پیش ملزم می کند.
این مسئول با اشاره به استعمار ستیزی استان بوشهر بیان داشت: استان بوشهر در جبهه جنگ جنوب علیه صدام اقدامات ماندگاری را در تاریخ به ثبت رسانده و همچنین دلاورمردی های دلیران تنگستان در برابر استعمار پیر انگلیس از افتخارات استان بوشهر به شمار می رود.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز در این خصوص گفت: از 25 اسفند ماه سال 92 تا 12 فروردین ماه سال جاری سه هزار و 648 نفر زائر از 11 استان کشور در قالب اردوهای راهیان نور دریایی از مناطق جنگی دریایی بازدید به عمل آورده اند.
سردار علی رزمجو تصریح کرد: راهیان نور دریایی خلیج فارس در راستای انتشار فرهنگ والا و ارزشمند دفاع مقدس و رشادت های دلیرمردان استان بوشهر چهار سال است که در جزیره خارگ برگزار می شود.
برچسب ها: جزیره خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار