۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

توسعه اسکله ها و موج شکن های کوچک قشم

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساخت اسکله ها و موج شکن های کوچک در جزیره قشم با هدف جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال توسعه پیدا می کند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۶۰
توسعه اسکله ها و موج شکن های کوچک قشمبه گزارش مانا محمد سعیدنژاد شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از موج شکن های سواحل سوزا در جزیره قشم در گفتگو با ایرنا افزود: ساخت این اسکله ها و موج شکن ها از جمله طرح های جدید سازمان بنادر و دریانوردی است که برای توسعه سواحل جنوب کشورمان از سوی این سازمان در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه ساخت این اسکله ها و موج شکن ها مدت زیادی طول می کشد تصریح کرد: در سفر به قشم وضعیت هریک از اسکله ها و موج شکن ها در سواحل رمچاه و سوزا مورد بررسی قرار گرفت تا هر کدام که قابل تکمیل شدن است، مشخص و سپس امور مشاوره و تحقیق آنها آغاز شود.
به گفته وی سرمایه گذاری و سایر امور این اسکله ها و موج شکن ها در جزیره قشم بطور اختصاصی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد ولی این سازمان در بخش اسکله های مسافری با سازمان منطقه آزاد قشم همکاری نزدیک دارد و نتیجه این همکاری نیز افزایش تردد مسافران و خودرو به قشم در نوروز امسال بوده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بندر شهید رجایی گفت: در این بندر دو طرح مهم شامل تکمیل مرحله دو اسکله آن و افزایش ظرفیت عملیات کانتینری این بندر در دست اجراست و عملیات مربوط به بخش اسکله آن بطور کامل اجرا شده است.
سعیدنژاد از اجرای فاز سوم بندر شهید رجایی هم خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این مرحله که تسریع در عملیات آن هم در دیدار اخیر رییس جمهوری و هم در دیدار امروز رییس مجلس مورد تاکید آنها قرار گرفت، کشتی های بزرگ و اقیانوس پیما با ظرفیت کامل خود می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار