۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

ایجاد بزرگترین ناوگان کیپ سایز آمریکا با ادغام دو شرکت

فردریکسن سرمایه‌دار بزرگ صنعت کشتیرانی قصد دارد با ادغام دو شرکت خود ، بزرگترین شرکت آمریکایی مالک ناوگان کیپ سایز را تشکیل دهد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۵۸
ایجاد بزرگترین ناوگان کیپ سایز آمریکا با ادغام دو شرکتبه گزارش مانا دو شرکت Frontline 2012 و Knightsbridge Tankers که هر دو متعلق به John Fredriksen سرمایه‌دار بزرگ صنعت کشتیرانی هستند با یکدیگر ادغام شده اند تا بزرگترین شرکت آمریکایی مالک ناوگان کیپ سایز را تشکیل دهند.
بر اساس این گزارش 25 فروند از کشتی های کیپ سایز به ناوگان شرکت Knightsbridge اضافه خواهد شد تا ناوگان بزرگ 39 فروندی کشتی های کیپ سایز را شکل دهد.
تحویل کشتی های نو بین ماه سپتامبر سال میلادی جاری تا ماه سپتامبر سال 2016 صورت خواهد گرفت.
پنج فروند در سال 2014 میلادی ، 14 فروند در سال 2015 و 6 فروند در سال 2016 تحویل دهی خواهند شد.
براساس این گزارش حرکت به سمت ایجاد یک ناوگان کیپ سایز بزرگ با تملک پنج فروند کشتی کیپ سایز نو توسط شرکت Knightsbridge و یک فروند توسط شرکت سرمایه گذاری Hemen Holding متعلق به Fredriksen آغاز شده است.
در آخرین اقدام صورت گرفته شرکت Knightsbridge با ارایه 62 میلیون سهم به شرکت Frontline2012 موافقت کرد.
این قرارداد به معنی انتقال 70 درصد سهام Knightsbridge به Frontline است. سایر سهامداران 27 درصد و شرکت Hemen  معادل سه درصد این سهام را در اختیار خواهند داشت.
برنامه نوسازی ناوگان Knightsbridge تماما فاینانس شده و متوسط وام دریافتی برای هر کشتی 33 میلیون دلار است.
شرکت Knightsbridge گفته است با توجه به کارایی مصرف سوخت این کشتی ها نقطه سر به سر 15 هزار دلار بر روز را از کشتی های نو انتظار دارد.
این شرکت همچنین گفته است با بازگشت بازار حمل فله و عملیاتی شدن کشتی های نو به دنبال افزایش سود به ازای هر سهم است.
مدیرعامل شرکت Kniightsbridge معتقد است: این معامله یک قدم بزرگ برای این شرکت محسوب می شود. با دارا بودن ناوگانی مشتمل بر 39 فروند کشتی که 34 فروند آنها به لحاظ مصرف سوخت اقتصادی هستند و در هر شرایط بازاری درآمد اجاره بالاتری را در مقایسه با کشتی‌های معمولی کسب خواهند کرد، ما در حال انجام کاری بزرگ برای کسب جایگاه شاخص و حداکثر استفاده از شرایط بازگشت بازار هستیم.
برچسب ها: کشتی های تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار