۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

برگزاری جشنواره خلیج فارس با شعار صلح و دوستی

برنامه های چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری خلیج فارس اعلام شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۴۳
برگزاری جشنواره خلیج فارس با شعار صلح و دوستیبه گزارش مانا از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مرشدی در چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری خلیج‌فارس که در بندرعباس در حال برگزاری است، اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به جشنواره چهارم در دو بخش متمرکز است که از یک هفته قبل آغاز شده و استمرار خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در بخش علمی و پژوهشی روز گذشته همایشی توسط جهاددانشگاهی برگزار شده است، افزود: طراحی اولین نقشه صدفی خلیج فارس در جاسک، رونمایی از فرش خاکی در جزیره هرمز، همایش پیاده‌روی، طرح زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان و غیره از دیگر برنامه‌های اجرا شده به مناسبت روز خلیج‌فارس بوده است.
دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس با اظهار اینکه سایت جشنواره ملی خلیج‌فارس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ‌فردا یک مجتمع فرهنگی و هنری در ابوموسی با حضور مسئولان راه‌اندازی می‌شود.
حجت‌الاسلام مرشدی ادامه داد: تجلیل از برگزیدگان، شهدای خلیج فارس و برگزاری نمایشگاه مستندات خلیج‌فارس از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس است.
وی بااشاره به تفاوت چهارمین دوره جشنواره ملی خلیج‌فارس با دوره‌های قبل، بیان کرد: این دوره با شعار صلح و دوستی برگزار می‌شود و این مسئله تفاوت اصلی چهارمین دوره جشنواره خلیج‌فارس با سالهای گذشته است.
دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس با اشاره به برگزاری جشنواره موضوعی خلیج‌فارس در استانهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان گفت: دراین جشنواره نیز شش هزار و 750 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هرکدام از استانها متولی یک بخش از این جشنواره بودند.
وی بیان کرد: جشنواره موضوعی در بخش‌هایی شامل پیامک، کاریکاتور و تئاتر برگزار شده است.
برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار