۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶

لزوم بازنگری در سیستم های فراساحلی

اگر می خواهیم برای فراساحل برنامه ریزی کنیم باید سیستم ها بازنگری شوند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۵۴۲
لزوم بازنگری در سیستم های فراساحلیبه گزارش مانا کارشناس شرکت فن آوران سامانه های دریایی با بیان این مطلب درسمینار برنامه ها و سیاست های دولت تدبیرو امید برای صنایع فراساحل به عوامل موثر در پروژه های فراساحلی اشاره کرد و گفت: نهادهای مدیریتی و برنامه ریزی دست بالا یا همان کارفرمایان غیر مستقیم مانند وزارت نفت و سازمان مدیریت برنامه ریزی ، کارفرمایان مستقیم و کسانیکه با پیمانکاران ارتباط مستقیم دارند مانند شرکت نفت فلات قاره ، نفت و گاز پارس و ... و بخش پیمانکاران رده های مختلف همگی در پروژه ها تاثیر گذارند.
وی در ادامه افزود: سوال اینجاست که آیا سیستم های رده بالای برنامه ریزی به روز هستند؟ آیا از مشکلات عوامل دیگر دست اندر کار خبر دارند؟ آیا سیستم های مسئول برنامه ریزی واقعا برنامه ریزی کلان و زمان بندی مناسبی دارند؟ آیا سیستم ها تعاملات مستقیم با سیستم های دست اندر کار و پیمانکاران دارند؟
سهراب پور افراط و تفریط در انتخاب پیمانکاران و پروژه ها را از دیگر مشکلات سیستم ها بیان کرد و افزود: 98 درصد مشکلات به دلیل تخمین ها ی غلط است .
و ی سپس با اشاره به ضعف مدیریت پروژها گفت: در تمام دنیا افراد در سن های پایین ازسیستم پیمانکاری شروع می کنند و با افزایش سن در سیستم های مدیریت قرار می گیرند اما در کشور ما اینگونه نیست به همین دلیل فردی که در چنین جایگاهی قرار می گیرد به دلیل نداشتن تجربه از پیمانکار می ترسد و خیلی راحت به بهانه عقب بودن کار و لزوم افزایش سرعت کارها به خارج واگذار می شود.
سهراب پور به اشکالات تقسیم بندی میدانی و ستادی در سیستم ها اشاره کرد و افزود: در بسیاری مواقع تقسیم بندی میدانی و ستادی باعث می شود هر یک از این دو بخش پروژ های جداگانه ای را برای خود تعریف کنند . همچنین عدم آشنایی با تکنولوژی های جدید از دیگر مشکلات سیستم ها است.
وی با اشاره به مشکلات پیمانکاران از نظر سازماندهی ، مدیریت ، سرمایه و نیروی انسانی متخصص در چند سال اخیر گفت : در سال های 75-76 که اولین سکوها در کشور با سختی ساخته می شد امکان نداشت جکتی غرق شود و اگر غرق شود این موضوع اهمیتی نداشته باشد ، چنین مواردی در کار آفشور بی سابقه بود اما اکنون اینگونه نیست.
برچسب ها: فراساحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار