۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲

اقدامات دشمنان برای تسلط بر خلیج‌فارس با پاسخ مردم مواجه می‌شود

وزیر اطلاعات اظهار کرد: خلیج‌فارس برای همیشه و تا ابد خلیج‌فارس باقی خواهد ماند و دشمنان هر زمان در آن پا گذاشته و قصد تسلط بر آن را داشته‌اند با پاسخ محکم مردم ایران مواجه شده‌اند
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۳۶
اقدامات دشمنان برای تسلط بر خلیج‌فارس با پاسخ مردم مواجه می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از هرمز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در آیین گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس در قلعه پرتقالی‌های جزیره هرمز اظهار کرد: روز ملی خلیج‌فارس یادآور حماسه آزادسازی جزیره هرمز از دست استعمارگران با دلاورمردی‌های مردمان این سرزمین است.
وی افزود: تا زمانی که غیرت مسلمانی و ایرانی در میان مردم این سرزمین موج میزند، دشمن خواب تسلط بر سرزمین ایران اسلامی را نخواهد دید.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه علاقه به سرزمین مادری و وطن نشأت گرفته از معارف اسلامی است، اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر بزرگوار اسلام، سرزمین‌ها با وطن‌دوستی آباد می‌شوند و برای آبادی سرزمین خود باید وطنمان را دوست داشته باشیم.
علوی در ادامه سخنانش بیان کرد: هر زمانی که دشمنان به سرزمین ایران چشم دوخته‌اند، مردم مسلمان ایران سیلی محکمی بر گوش دشمنان زده‌ و ثابت کرده‌اند دراین سرزمین جایی برای قدم بیگانگان وجود ندارد.
این عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: تاریخ شاهد سیلی‌‌های محکم مردم ایران بر استعمارگران و استکبار بوده که ازجمله آن می‌توان به آزادسازی جزیره هرمز، بندر گمبرون سابق(بندرعباس) به رهبری اما‌قلی خان اشاره کرد که اشغالگران پرتقالی را از این سرزمین بیرون رانده و نام زیبای بندرعباس را بر آن گذاشتند.
وی ادامه داد: همچنین مردمان دلاور و سرداران بزرگ ایران دلاورمردی‌های دیگری را نیز در پهنه خلیج‌فارس رقم زدند که ازجمله آن می‌توان به آزادسازی جزیره خارک از اشغال هلندی‌ها، فداکاری‌های دلاوران تنگستانی به رهبری رییسعلی دلواری در بیرون راندن اشغالگران این منطقه و همچنین در منطقه خوزستان، آزادسازی جزیره قشم، جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس و غیره اشاره کرد که در تمامی این موارد اشغالگران را از این سرزمین بیرون رانده‌اند.
علوی تاکید کرد: خلیج‌فارس برای همیشه و تا ابد خلیج‌فارس باقی خواهد ماند و دشمنان هر زمان در آن پا گذاشته و قصد تسلط بر آن را داشته‌اند با پاسخ محکم مردم ایران مواجه شده‌اند.
بر اساس این گزارش، عصر امروز به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حضور وزیر اطلاعات، استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی در جزیره هرمز برگزار شد.
برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار