۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲

لزوم برگزاری همایش خلیج‌فارس در سطح بین‌المللی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: درتلاش هستیم سال آینده همایش علمی پژوهشی خلیج‌فارس را همزمان با روز ملی خلیج‌فارس به صورت بین المللی برگزار کنیم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۳۵
لزوم برگزاری همایش خلیج‌فارس در سطح بین‌المللیبه گزارش مانا از بندرعباس، مهدی فیض در دهمین همایش ملی علمی پژوهشی خلیج‌فارس بیان کرد: اگر به گذشته برگردیم، نام خلیج‌فارس کمتر زیر سوال می‌رفت و اینکه چه شد، پس از این همه سال برخی اعراب به یاد این موضوع افتاده اند که نام خلیج فارس را تغییر دهند جای تامل دارد.
وی با اشاره به اینکه علت این موضوع درخشش ایران در عرصه های مختلف بوده که آنها را عصبانی کرده است، افزود: مسیری که ایران در پیش گرفته، از دیدگاه استکبار جهانی نگران‌کننده است و آنها فکر می‌کنند باید از هر طریقی نام ایران را سبک کنند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: هدف این جریان تضعیف ایران بوده که ما با اقدامات صحیح و مدیریت باید از آن جلوگیری کنیم.
فیض اضافه کرد: در جهاد دانشگاهی تلاش داریم سال آینده این همایش علمی پژوهشی را همزمان با روز ملی خلیج فارس به صورت بین المللی برگزار شود زیرا اینکه یک نفر از خارج کشور به این موضوع بپردازد اهمیت دارد.
وی گفت: همین که افرادی از سایر کشورها نام خلیج فارس را مورد تاکید قرار دهند برای ما مورد توجه است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: اگر محققی از داخل کشور موفق به انتشار مقاله ای علمی با محوریت خلیج فارس در یک نشریه معتبر بین المللی خارجی شود از طرف جهاد دانشگاهی به صورت ویژه مورد تقدیر قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: دیدگاه همه ما برای اثبات حقانیت نام خلیج فارس باید بین المللی باشد.
برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار