۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

نامگذاری هفته خلیج فارس در تقویم ملی

معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان گفت: هویت خلیج فارس با اقدامات پژوهشی و ارائه سند پایدار باقی می ماند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۳۱
نامگذاری هفته خلیج فارس در تقویم ملیبه گزارش مانا از بندرعباس، صالح دریانورد در دهمین همایش ملی علمی پژوهشی خلیج فارس با بیان اینکه هویت خلیج فارس با فعالیت های پژوهشی و ارائه سند پایدار باقی می ماند، گفت : دریا به عنوان یک منبع عظیم از منظر مسئولان مغفول مانده است و باید از ظرفیت های آن بیشتر استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: هویت ایرانی خلیج فارس در حاشیه شمالی و جنوبی آن بر همگان آشکار است.
معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان با اشاره به بعضی از واژگان رایج در جزیره قشم و سواحل شمالی خلیج فارس، عنوان کرد: اسامی مناطقی در جزیره قشم همچون رمکان، گیاهدان و سایر واژگان نشان دهنده هویت ایرانی این اماکن است.
دریانورد یادآور شد: بومیان منطقه حاشیه خلیج فارس صرف نظر از تمایزات سیاسی، مذهبی و قومی مشترکاتی با دیگر اقوام ساکن حاشیه جنوبی خلیج فارس دارند.
دریانورد خواستار نامگذاری هفته ای تحت عنوان خلیج فارس در تقویم ملی شد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و بازتاب جهانی آن باید به جای یک روز برنامه های متفاوت و مختلفی در طی یک هفته انجام شود تا خروجی بهتری داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس این خلیج را محل هماوری و زورآزمایی قدرت ها عنوان کرد و بیان داشت: مردم ساکن این منطقه و ایرانیان با استقامت و پایداری و سربلندی در مقابل هجوم دشمن ایستادگی کرده اند.
معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه در مرکز کشور در خصوص ادبیات برنامه ریزی تصمیم گیری می شود ادبیات برنامه ریزی کشور در رابطه با دریا مغفول مانده است.
دریانورد گفت: مرکزنشینان به دلیل دوری از دریا بیشتر به برنامه ریزی ادبیات دشت و فلات اقدام کرده اند و توجه چندانی به دریا نشده است.
وی تصریح کرد: لازم است با توجه به اینکه خلیج فارس منطقه ای استراتژیک، صنعتی، نفتی، گردشگری و ژئوپولیتیک است، بیش از پیش برای روز خلیج فارس به گونه ای برنامه ریزی شود که بازتاب جهانی داشته باشد.
معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه های پژوهشی زیست شناسی دریا نیز دچار ضعف هستیم که جا دارد اقدامات پژوهشی بیشتری برای شناساندن محیط زیست دریایی انجام شود.
برچسب ها: همایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار