۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

الحاق جزیره نگین به بندر بوشهر

تنها فرصت توسعه و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بر اساس افق توسعه 1404، مجتمع بندری نگین و طرح توسعه بندر بوشهر است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۲۴
 الحاق جزیره نگین به بندر بوشهربه گزارش مانا به نقل ازروابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بندر بوشهربا توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل این بندر، در جریان فعالیت ها و میزان ترانزیت در این بندر قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهوربه همراه وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر در برج کنترل ترافیک دریایی 54 متری بندر بوشهر حضور یافت و از طریق سیستم شناسایی خودکار کشتی ها در این برج، فضای بندر و رفت و آمد کشتی ها را رصد کرد.
در این بازدید مدیرکل بندر بوشهر نیز در خصوص طرح توسعه این بندرو الحاق مجتمع بندری نگین به بندر بوشهر به ارائه توضیحاتی پرداخت و از برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای گسترش فعالیت های این بندر گزارشی ارائه کرد.
در حال حاضر با توجه به محدودیت فضای بندر بوشهر و عدم امکان توسعه و گسترش فیزیکی آن به دلیل واقع شدن در مجاورت شهر، تنها فرصت توسعه و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بر اساس افق توسعه 1404، مجتمع بندری نگین (طرح توسعه بندر بوشهر) است.
بنابراین گزارش یکی از مهمترین پس کرانه های بندر بوشهر جزیره نگین است که هم اکنون عملیات زیرساخت های بندری در این جزیره آغاز شده است و جزیره نگین به بندر بوشهر ملحق می شود.
این مجتمع بندری با مساحتی معادل 40 هکتار و امکان توسعه تا 440 هکتار دارای مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندری است و به دلیل قرارگرفتن در مسیر کشتیرانی و مجاورت با مناطق صنعتی، از لحاظ اقتصادی برای بندر بوشهر از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار است.
جزیره نگین مهمترین پس کرانه برای تخلیه و بارگیری کانتینر است که این مهم با مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت های بندری در حال اجرا است.
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار